וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למהומות? בוטלה הפגנת החילונים בבני ברק

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

2.11.2010 / 17:00

המשטרה סירבה לאשר את ההפגנה שתוכננה להתקיים מחר בעיר, מחשש להפרות סדר וניסיון לפגוע במפגינים החילונים. "הפורום לשוויון בנטל" מאיים לעתור לבג"ץ בדרישה לביטול ההחלטה: "למה פעילי ימין קיצוני יכולים לצעוד באום אל פחם?"

ההפגנה ש"הפורום לשוויון בנטל" תכנן לקיים בבני ברק בוטלה היום (רביעי), לאחר שהמשטרה סירבה לאשר את קיומה. זאת בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, לדברי המשטרה, בדבר כוונה להפר את הסדר במהלך ההפגנה. עם זאת, לטענת הפורום החילוני, המשטרה הודיעה לאנשיו כי הגיעה לידיה מידע על כוונה לפגוע במפגינים.

גורמים בפורום אמרו לוואלה! חדשות כי בכוונת הפורום לעתור לבג"ץ על מנת לקבל אישור לצעדה. "זו פשוט בושה שחיילי מילואים אינם מקבלים אישור לצעוד בבני ברק, בעוד פעילי ימין קיצוני יכולים לצעוד באום אל פחם והומואים ולסביות יכולים לצעוד בירושלים", אמרו בפורום.

"נפגשנו הבוקר עם מפקדי המחוז", סיפרו בפורום. "הם הציעו חלופה ברחוב רבי עקיבא בעיר, שהסכמנו עליה בלית ברירה, אך לבסוף חזרו בהם גם מאישור זה. החלטנו להגיש בג"ץ בנושא על מנת לממש את זכות הביטוי שלנו". אנשי הפורום הוסיפו, כי הם שוקלים לקיים את ההפגנה גם ללא אישור המשטרה.

"אין כל רצון להגביל את חופש הביטוי"

מהמשטרה נמסר כי ההפגנה בוטלה לאחר שמפקד מחוז תל אביב, ניצב שחר איילון, ומפקד מרחב דן, נצ"מ אלברט אוחיון, קיימו אתמול סיור באזור בו ביקש "הפורום לשוויון בנטל" להפגין בבני ברק. לאחר הסיור הגיעו השניים למסקנה כי לא ניתן לאפשר את צעדת המפגינים עקב הסיכוי הסביר להתפתחות מחאה אלימה מצד חלק מהתושבים והמפגינים. במשטרה סברו כי לא ניתן יהיה לאבטח כראוי את המפגינים ולשמור על שלום הציבור.

לטענת המשטרה, הבעיה העיקרית נעוצה ברצונם של מארגני ההפגנה לקיימה במרכז בני ברק. פיקוד המשטרה הציע לקיים את ההפגנה ברחוב חזון בעיר, שם ניתן יהיה לאבטח כראוי את המפגינים. במשטרה טוענים, כי חלק ממארגני ההפגנה הסכימו להצעה זו. החלטה סופית בנושא תתקבל מחר בבוקר. מהמשטרה נמסר כי "אין לנו כל רצון להגביל את חופש הביטוי אלא רק למלא את משימתנו שהנה שמירה על ביטחון ושלום הציבור".

ביום רביעי שעבר התירה המשטרה לקיים הפגנה חילונית בבני ברק נגד הצעת החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במסגרתה יוענקו לתלמידי הישיבות קצבאות מיוחדות. האישור לקיום ההפגנה ניתן בעקבות פגישה בין מארגני ההפגנה, חברי עמותת הפורום לשיוויון בנטל עם מפקד מרחב דן של המשטרה, נצ"מ אלברט אוחיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully