וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נביל שעת': אם לא תהיה ברירה - נפרק את הרשות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.11.2010 / 16:46

חבר צוות המו"מ הפלסטיני הזהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הרשות הפלסטינית תפורק אם ישראל לא תלך לקראתה. "לא תיוותר לנו ברירה אלא להגיד לישראלים שלא נוכל להמשיך יותר להגן על הכיבוש שלהם"

"אם לא תהיה לנו ברירה, ניאלץ לפרק את הרשות הפלסטינית". כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות בכיר ברשות הפלסטינית וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת'. לדבריו, "הכל אפשרי מבחינתנו. פירוק הרשות הפלסטינית הוא הצעד האחרון שיבוא מבחינתנו. איננו מעוניינים בו, אבל אם לא תהיה ברירה, ננקוט בו".

"אנחנו כמובן מעדיפים לחזור למשא ומתן עם ישראל לאחר שהיא תקפיא את הבנייה בהתנחלויות ולנהל תהליך שלום נורמלי", הוסיף שעת'. "אבל אם לא יצליח שום דבר, בין היתר לחץ שיפעילו ארה"ב ומועצת הביטחון, לא תיוותר לנו ברירה אלא להגיד לישראל שלא נוכל להמשיך יותר להגן על הכיבוש שלה. אי אפשר להמשיך ולקבל את השליטה הצבאית בגדה ואת המצור על עזה", אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני.

"הכיבוש של ישראל הוא דיכוי", המשיך שעת'. "כוחות צה"ל מחליטים אילו פלסטינים יעברו משכם לרמאללה, ואילו לא יעברו. ישראל כלל אינה מכבדת את הסכמי אוסלו ואת מפת הדרכים, ולכן יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא רעיונות אחרים", הוסיף.

"על הישראלים להפעיל לחץ על נתניהו"

שעת' הביע אכזבה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומכוונותיו לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים: "איני חושב שנתניהו מעוניין להקפיא את הבנייה ולחדש את שיחות השלום, אלא אם יופעל עליו לחץ כבד מצד הציבור בישראל או אם ארה"ב תפעיל גם היא לחץ כבד", אמר שעת'.

לשאלה האם הפלסטינים חוששים מלחץ חלש יותר מצד הנשיא אובמה בעקבות ההפסד הצפוי של הדמוקרטים בבחירות לקונגרס, ענה שעת': "אני ממש לא בטוח שזה אכן יקרה. אם אתה זוכר, גם הנשיא ביל קלינטון ספג מהלומה כשהדמוקרטים הפסידו בבחירות לקונגרס שנתיים לאחר שנבחר. אני מאמין שגם אם אובמה יפסיד בבחירות לקונגרס, יישאר לו חופש רב ומרחב תמרון".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully