וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים: נבנה 4,000 בתים חדשים ביו"ש

פנחס וולף

2.11.2010 / 15:51

מועצת יש"ע הציגה תכנית חדשה להקמת אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. התכנית טעונה אישור של משרד הביטחון. "הכרחי לפרסם מכרזי בנייה חדשים בערים. בלעדי אלה - ההקפאה נמשכת בפועל"

אף שהקפאת הבנייה בהתנחלויות הסתיימה באופן רשמי לפני יותר מחודש, בשטח היא דווקא נמשכת, לטענת מועצת יש"ע. בשל כך יזמה המועצה תכנית לבניית 4,000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, אותה היא מתכוונת להביא לאישור שר הביטחון אהוד ברק. התכנית הוצגה היום (שלישי) בישיבת שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי).

"כשביישוב כפרי קטן נבנות חמש יחידות דיור זו שמחה גדולה ביישוב, אך מבחינת היקף הבנייה הכללית זה כמעט חסר משמעות", נאמר בחוברת שבה מופיעה התכנית החדשה. "הכרחי לפרסם מכרזי בנייה חדשים בערים. בלעדי אלה - ההקפאה נמשכת בפועל".

על פי נתונים שהציגה מועצת יש"ע, בביתר עילית יש 800 יחידות דיור זמינות לשיווק מיידי, באלפי מנשה יש 800 יחידות, בגבעת זאב 507, באריאל 503, באפרת יש 430 יחידות דיור לשיווק מיידי - וכך גם בקרני שומרון. ביישובים אחרים יש עוד קרקעות זמינות, אך במספרים קטנים יותר.

לדברי שדולת א"י בכנסת, "לא די בהפסקת ההקפאה, יש לחדש את הבנייה בהיקפים שהיו בתקופות ממשלות קודמות. השדולה קיבלה את הנתונים בדבר הצורך ביותר מ-4,000 יחידות דיור, בערים ובמועצות המקומיות ביהודה ושומרון - צורך שמימושו ישפיע לטובה גם על משבר מחירי הדיור בכל רחבי הארץ, ויקל משמעותית על כל אזרחי המדינה, ובמיוחד על זוגות צעירים. אנו קוראים לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר השיכון, לפתוח באופן מיידי בתהליך אישור המכרזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully