וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: לא נשתף פעולה עם אונסק"ו

2.11.2010 / 13:33

בדיון בכנסת הודיע נציג משרד החוץ כי ישראל תחרים את ארגון אונסק"ו. מדובר בתגובה להחלטות שקיבל הארגון, לפיהן קבר רחל הוא מסגד ושיש להוציא את מערת המכפלה מרשימת אתרי המורשת

ישראל לא תשתף פעולה עם נציגי אונסק"ו שיגיעו לבחון את יישום החלטת הארגון בנוגע לאתרי המורשת, ובראשם קבר רחל - כך הודיע היום (שלישי) נציג משרד החוץ טיבי שלו-שלוסר, במהלך דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת. שלו-שלוסר הגיב לאמירתו של יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), לפיה יש להכריז על נציג הארגון כאישיות בלתי רצויה ואמר כי זו משמעות ההחלטה שלא לשתף עימו פעולה. לדבריו, "הכוונה היא להראות לאונסק"ו שיש לסיפור הזה תג מחיר, והדרך היחידה מבחינתם היא לחזור לשיטת הקונזצנזוס".

ביום שישי פרסם אונסק"ו את ניסוחן של חמש החלטות המגנות את ישראל וביניהן: קבר רחל בבית לחם הוא מסגד וישראל מקיימת חפירות בלתי חוקיות במסגד אל-אקצא. הארגון תובע מישראל להוציא מרשימת אתרי המורשת שלה את קבר רחל, שמכונה בהחלטה מסגד "בילאל בין ראבאח" ואת מערת המכפלה, המכונה "חראם אל איברהימי".

"ההחלטות שהתקבלו באונסק"ו הנוגעות למעלה המוגרבים (רחבת הכותל), לעיר העתיקה בירושלים באופן כללי, לקבר רחל ולקברי האבות בחברון, שיקום אתרי החינוך בעזה, וחינוך במסגרת הרשות הפלסטינית- החלטה לפיה אונסק"ו תעזור במימון החינוך ברשות הפלסטיני הן החלטות שקיבלו ספין פוליטי", אמר שלו-שלוסר. "הבהרנו שמדובר בהחלטות פוליטיות כוזבות וחד צדדיות שנועדו לפגוע במקצועיות הארגון ולהוכיח מי שולט בארגון. חשוב לציין שהאמריקאים התנגדו להחלטה. הבהרנו שלא יהיה שום שיתוף פעולה שלנו עם ההחלטות האלה. בימים אלו אנחנו בוחנים את המשך התגובה שלנו".

לאחר הישיבה אמר אורלב לוואלה! חדשות כי "ברור ומובן שהחלטות אונסק"ו הן החלטות הזויות, מנותקות מהאמת ההיסטורית והתקבלו כהחלטה ברוב האוטומטי. יש כאן הזדמנות לישראל להוכיח שאונסק"ו הפך להיות מגרש של קרקס פוליטי ולכן התקבלה המלצתי לא לאפשר כניסתו של השליח של אונסקו לישראל". אורלב הוסיף כי "ישראל לא תיישם את החלטות הארגון. המלצתי לגייס את מיטב המדענים בעולם כדי שיגידו את האמת לגבי ההחלטה. נפנה לפרלמנטים ידידותיים בעולם כדי להזהירם מפני פעולה שפוגעת באמת מדעית והיסטורית".

  • עוד באותו נושא:
  • אונסק"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully