וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצהר משיבים אש: "הממסד רומס אותנו"

2.11.2010 / 13:02

בעקבות החלטת משרדי הממשלה לעצור העברת תקציבים לישיבת "עוד יוסף חי", מביעה הישיבה תרעומת רבה. "בתדירות ראויה לציון, מנסה הממסד שוב ושוב לרמוס את זכויותינו הבסיסיות"

יממה לאחר הפרסום בוואלה! חדשות לפיו משרדי הממשלה יפסיקו הזרמת תקציבים לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, משיבה הישיבה אש לכיוון הממשלה. במאמר שהעלתה הישיבה - שבראשה עומד הרב יצחק שפירא, מחבר הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך" - לאתר הרשמי כתגובה לפרסום, תוקפים אנשי הישיבה את שר הרווחה יצחק הרצוג ואת משרד החינוך. "על הנייר אנו חיים בדמוקרטיה, שיש בה חופש ביטוי", טוענים בישיבה, "בפועל, אנו בישיבה חשים שוב ושוב את ההיפך הגמור. בתדירות ראויה לציון מנסה הממסד שוב ושוב לרמוס את זכויותינו הבסיסיות, כאדם שדעתו השתבשה והוא מנסה לפגוע בכל דרך במישהו שהעז לחייך מולו ברחוב".

תחת הכותרת "'המינהל התקין' כנגד הישיבה", יוצא המאמר נגד משרד הרווחה. "מה קורה כאן?", כותבת הנהלת הישיבה. "הרי בתגובת המשרד לכתבה נאמר בפירוש שזכינו במכרז המשרד כדת וכדין, אבל מכיוון שלשר הנכבד יש טענות נגד מחברי הספר 'תורת המלך' הוא מחפש כיצד לסיים את ההתקשרות. מישהו דיבר על מנהל תקין? האם בכדי לזכות לתמיכת משרד הרווחה כחוק אנו צריכים להביע תמיכה גלויה בדרכו ובמורשתו של השר הרצוג? ואולי פשוט לדאוג שיהיו לנו פנקסי חבר במפא"י?".

בהמשך המאמר מגיבה הישיבה על החלטת משרד החינוך להפסיק את הזרמת הכספים לישיבה, סכום הנאמד בכמיליון שקל בשנה. "משרד החינוך אומר כי מכיוון שאין לנו טופס 4 המוסד אינו חוקי", נכתב, "ברוב המוסדות ביהודה ושומרון אין אישור כזה בגלל החשבונות הפוליטיים של משרד הביטחון. האם יעלה על הדעת להוציא לרחוב מאות ואלפי תלמידים בשל חסרון הטופס?". בסיום המאמר אף פונים בישיבה לתומכיה בבקשה לסיוע כספי, זאת על רקע הפסקת הזרמת הכספים למוסד.

1.8 מיליון שקלים מוזרמים לישיבה

אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי משרד החינוך עצר תקצוב בסך מאות אלפי שקלים לישיבת "עוד יוסף חי". גם משרד הרווחה מתכנן להפסיק את תקצוב המוסד. בשנת 2008 קיבלה הישיבה לא פחות מ-1.8 מיליון שקלים מתקציב המדינה.

מהבדיקה עולה כי המדינה מממנת את פעילות הישיבה בלמעלה ממיליון שקלים וחצי בשנה. על פי נתוני רשם העמותות, במהלך שנת 2008 הקציבה מחלקת הישיבות של משרד החינוך סכום של 764,253 שקלים לטובת הישיבה, זאת בנוסף ל- 295,429 שקלים שהגיע ממחלקת בתי הספר במשרד. יש לציין כי ישיבה תיכונית בשם "דורשי ייחודך" פועלת במסגרת הישיבה. בישיבה סירבו להגיב לדברים.

אלא ש"עוד יוסף חי" מקבלת תקציב לא רק ממשרד החינוך אלא גם ממשרד הרווחה. כך למשל, במהלך שנת 2008 העביר המשרד סכום של 715,645 שקלים לטובת העמותה. מבדיקת משרד הרווחה התברר כי עמותת "עוד יוסף חי" המפעילה את הישיבה זכתה במרכז ל"אספקת שירותים עבור מתן מענה פנימייתי לילדי רווחה וטיפול בנוער חרדי מנותק". אגב, מי שמצוין כיו"ר העמותה הוא לא אחר מהרב שפירא בעצמו.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully