וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: נפרסם עקרונות מנחים בנושא החופש האקדמי

פנחס וולף

2.11.2010 / 11:36

ועדת החינוך של הכנסת דנה בנושא הדרת מרצים "ציוניים" ממוסדות אקדמאים, ושר החינוך הבטיח "דיון מקיף, רציני ואחראי על החופש האקדמי"

שר החינוך גדעון סער, השתתף הבוקר (שלישי) בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, בנושא החופש האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ובטענה של תנועת "אם תרצו", כי מוסדות להשכלה גבוהה מדירים מרצים התומכים בעמדות ציוניות. לדבריו של סער, המועצה להשכלה גבוהה מקיימת בימים אלה "דיון מקיף, רציני ואחראי בנושא החופש האקדמי", במסגרתו תפרסם המועצה מסמך עקרונות מנחים בנושא החופש האקדמי.

השר ציין בדבריו, כי לאחרונה פרסם "בשער" מסמך עקרונות בנושא. שר החינוך הוסיף כי הקריטריון לקבלת משרה במוסד אקדמי צריך להיות מצוינות אקדמית (במחקר ובהוראה) ולא ייצוגיות, כמקובל בגופים פוליטיים. עם זאת, לדבריו, "חופש אקדמי צריך לכלול פלורליזם בחומר הלימוד בדיסציפלינות השונות".

סער הוסיף ואמר עוד, כי "קריאה להחרמת ישראל או החרמת האקדמיה הישראלית פסולה, בין היתר משום שהיא חותרת תחת החופש האקדמי עצמו. שתי המטרות שצריכות לעמוד לנגד עיני כולנו הן שמירה על החופש האקדמי ושמירת אמון הציבור במערכת ההשכלה הגבוהה, שהיא מערכת חיונית וחשובה לעתיד ישראל"

ח"כ עינת וילף (העבודה) חברת ועדת החינוך אמרה בדיון כי "חבל שאלו ששמו עצמם שומרי הסף של הציונות מתנהלים מתוך פחד. הכרת ההיסטוריה המורכבת של הציונות אינה פוגעת ולא צריכה לפגוע בתחושת צדקת הדרך". וילף הוסיפה כי "הקו צריך להימתח במקום אחד בלבד: קריאות לחרם אקדמי. מרצים הקוראים להחרמת האקדמיה בישראל יתכבדו ויוכיחו דוגמה אישית ויחרימו את עצמם, את משכורתם ואת תפקידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully