וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה!

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

2.11.2010 / 10:18

ידעתם שחתולים צריכים לקפוץ לכם מעל הרהיטים והמקרר בבית, בעיקר אם הם שמנים? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים, עונה לכל השאלות שלכם

החתול שלנו, ג'ינג'י חמוד, פשוט מאוד שמן. אנחנו נותנים לו מנות מדודות של אוכל, ועדיין נדמה לנו שהוא שמן מידי. האם זה יכול להיות מסוכן עבורו? האם חסרה לו פעילות גופנית? חייבים לציין שהוא די עצל.

חשוב להבין - השמנה היא אחד הסימפטומים המובהקים ביותר לכך שחייו של החתול לא מאוזנים. חשוב לזכור שמדובר בסימפטום אחד, מיני רבים, ורק בגלל שרואים זאת באופן בולט בדרך כלל, אז מתייחסים רק לאליו.

חובה להתייחס למכלול חייו של החתול בשלושת המישורים של צרכיו – פיזיולוגיים, התנהגותיים ורגשיים, כדי לתת מענה טוב ביותר לכל צרכיו במישורים אלו, ואז כאשר חייו מאוזנים גם המשקל יהיה מאוזן.

באופן עקרוני, כל צורך ויהיה הקטן ביותר, אשר לא מקבל מענה נכון לאורך זמן, עלול לגרום לבעיות בריאותיות. גם אצל חתולים הגוף והנפש אחד הם וכאשר הגוף במצב המעורר דאגה, זה בהחלט סימן לכך שהנפש נמצאת תחת לחצים ויש לעזור במישור זה. למעשה החתולים הסובלים מהשמנת יתר , סובלים תמיד גם מחוסר פעילות ומכך שהסביבה, כלומר, הדירה בה הם חיים לא מותאמת דייה לאורח חיים טוב ופעיל.

בנוסף פתרון דרך מזון מוגבל או דיאטטי לבדו, לא מספק פתרון כולל וארוך טווח של הבעיות – ולעיתים אף מחמיר אותם בשל החסך אותו חווה החתול גם במישור זה.

פוזית 21.10.10. אבי כהן
בעיות השמנה מישהו?/אבי כהן

אז מה עושים? קודם כל מודעים לנושא. שנית, קוראים ולומדים על צרכיו של החתול הגר בתוך דירה – אנא כנסו לאתר שלנו , למדור כתובות מקצועיות ושם תקבלו מידע מלא.

ולא פחות חשוב, צריך להבין שאנחנו חיים עם חתול , שהוא למעשה בחלקו גם "נמר" קטן ולכן הוא זקוק לפעילות "נמרית". הכוונה היא להרבה משחקים עם חכות יעילות וארוכות למשל, מנהרה יעילה, מתקני גירוד לגובה וגם שטוחים, מדפים ומקומות גבוהים לעלות ולרדת מהם, מקומות לתצפית גבוהה ובטוחה הן לתוך הדירה והן לנעשה בחוץ ותמיד – מאד מועילים החיים בשניים. כלומר לאמץ חתול נוסף לפעילות חתולית נפלאה (האימוץ צריך להתבצע בהנחיות מקצועיות ומתוך הבנה כיצד עושים זאת בצורה נכונה).

אנחנו מקיימות סדנאות ומפגשים וגם ייעוצים ונשמח לסייע לכל אוהב חתולים לעזור לחתולו לחיות חיים איכותיים ומלאים. זה בהחלט אפשרי ורק דורש מודעות לבעיה ומעשים נכונים מצידך. בהצלחה!

חתלתולים במקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון בעת ביקור קמילה פרקר בואלס הדוכסית מקורנוול, אוקטובר 2010. GettyImages
אלה מספיק פעילים?/GettyImages

החתולה שלנו מאוד פחדנית. היא קופצת ונבהלת מכל רעש קטן. הבעיה היא שכשהיא בורחת, היא גם עשויה לשובר איזה חפץ או שניים וחמור מזה, היא נדמית לנו לא רגועה. יש פתרון?

תודות על העלאת נושא, אשר משותף לאנשים ולחתולים רבים. חתולים אשר נולדו ברחוב, לעיתים קרובות, נושאים גן האחראי על מידת הביטחון העצמי שלהם, וכאשר הוריהם והורי הוריהם חוו במשך דורות רבים רדיפות ואכזריות מצד האדם – הם עדיין מרגישים, אינטואיטיבית, גם כאשר הם חיים בתוך דירה מוגנת את הפחד הבסיסי מהאדם.

קודם כל יש להבין שזה לא אישי נגדכם כמובן. זה פשוט נמצא עמוק בתוכה ולמעשה היא מאד מאד זהירה. אתם יכולים לעזור לה בכך שתדאגו לשקט ולשלווה ככל שניתן בבית ויחד עם זאת – תאפשרו לחתולה לעלות למקומות גבוהים ובטוחים בכל חדר בבית, כאשר היא חווה סכנה, מבחינתה.

נסו והיו אמפתיים למצבה ואפשרו לה להתחבא (עדיף לחתולים להעלות למקומות גבוהים כאשר משהו מלחיץ אותם. גובה טבעי להם יותר בהיותם קצת "נמרים") ודאגו לשמור על אווירה רגועה. אינטרקום , פעמון הדלת וכדומה הם רעשים אשר בדרך כלל קשים לחתולים מפוחדים מטבעם, וניתן לרכך את הצלצול שלהם או לבקש פשוט להתקשר אליכם טלפונית כאשר מישהו מגיע.
בקשר להדירה שלכם. חישבו על דרכים לשים מדפים מדורגים לאורך הקירות, או כל רהיט אחר (שידה, ספרייה וכדומה) אשר יאפשרו לחתולה לעלות עליהם ולהגיע למקומות גבוהים - מקרר וכדומה וגם חלונות – מהם היא יכולה להשקיף על הנעשה ("מקור הסכנה"מבחינתה) וכך להיות בשליטה.

לחתולים חשוב מאד להרגיש שליטה במצב – ורק כאשר הם מגיעים למקום גבוה ומוסתר – הם מרגישים נינוחים יותר. קרטונים פתוחים משני צידיהם כדי לא להרגיש כלואה, על מדפים גבוהים –מעבר לגובה אדם – יאפשרו לחתולה להיות רגועה יותר. במיוחד אם היא יודעת שהיא תמיד יכולה לעלות לשם כאשר משהו מלחיץ אותה. בהצלחה!!

מפגש לאוהבי החתולים

למעוניינים, צמד המומחיות מקיים מפגש הרצאה לאוהבי החתולים. המפגש ייערך ביום שישי 26.11 בבית ציוני אמריקה בתל אביב בשעה עשר בבוקר. זהו מפגש שמהותו קבלת תשובות לשאלות הנוכחים בנושאי התנהגות חתולים.

חובה להירשם ולשלם מראש בגלל המקומות הספורים. המחיר 150 שקלים. הרשמה בטלפון 0503633005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully