וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד בטקס במזרח י-ם: אלו פרברי בירתנו הכבושה

ניר יהב ואיילה חננאל

2.11.2010 / 11:45

בעקבות הוראת השר אהרונוביץ' למנוע את הגעת ראש הממשלה הפלסטיני לטקסים לחניכת בתי"ס במזרח ירושלים, החליט פיאד לבטל את בואו לטקס הראשון, אך הגיע לטקס השני שם אמר: "אלו פרברים של בירתנו הכבושה"

הפלסטינים לא מתרגשים יותר מדי מהצו שהוציא השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', המחייב את המשטרה למנוע מראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד להשתתף בטקס חניכת בית ספר במזרח ירושלים. לאחר שהחליט הבוקר (שלישי) פיאד לבטל את הגעתו לאחד מטקסים, בו נחנך בית ספר בשכונת דאחיית א-סלאם, הוא הגיע כמתוכנן לטקס השני, בדאחיית אל-בריד, סמוך לכפר א-ראם, כך נמסר מדוברות הממשלה הפלסטינית לוואלה! חדשות.

גורמים בישראל ביקשו להדגיש, כי הגעתו של פיאד לטקס אינה מהווה הפרה של הצו של השר לביטחון פנים, כיוון שהשכונה בה ביקר פיאד נמצאת בצד הפלסטיני של גדר ההפרדה. פיאד ציין בטקס את סיום שיפוצם של 14 בתי ספר פלסטיניים במזרח ירושלים, בעלות של 5 וחצי מיליון שקלים, את פתיחתו של כביש במקום באורך 5 קילומטרים וכן את שיקום התשתית בדאחיית א-סלאם, בעלות של מיליון ו-300 אלף שקלים. בנאום שנשא בדאחיית אל-בריד, אמר ראש הממשלה הפלסטיני כי דאחיית א-סלאם ודאחיית אל-בריד הם פרברים של "בירתנו הכבושה" שתהיה "בירת הנצח של פלסטין העצמאית".

קודם לכן, פיאד נשא נאום דרך הטלפון למשתתפי הטקס הראשון בשכונת דאחיית א-סלאם, אליו נמנע מלהגיע. "על הממשלה הפלסטינית מווטלת חובה להפסיק את סבלם של תושבי ירושלים ולהעניק להם שירותים. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהגיש שירותים לתושבי ירושלים". בכיר פתח ומחזיק תיק ירושלים לשעבר, חאתם עבד אל-קאדר, אמר כי הטקס "הוא התגובה ליום ציון הצהרת בלפור החל היום".

"ירושלים אינה עוד סתם מקום במזרח התיכון"

במשטרת ישראל התייחסו לביטול השתתפותו של פיאד בטקסים ומסרו כי הדבר בוצע בהתאם להנחיית השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', כפי שפורסם לראושנה בוואלה! חדשות. מלשכתו של אהרנוביץ' נמסר כי "לא נאפשר לאתגר את שלטון החוק בישראל, ירושלים אינה עוד סתם מקום במזרח התיכון ועל כך אכיפת הצווים התבצעה ללא הססנות וכך גם נמשיך. רשויות האכיפה ימשיכו לשמור על שלטון החוק במדינת ישראל ועל ריבונותה של ירושלים".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה בפגישה עם גורמי הביטחון, למנוע מהרשות הפלסטינית לקיים אירועים וטקסים בשטחה המוניציפאלי של ירושלים באופן כללי, בשל כוונת פיאד להשתתף באירועים וטקסים בשטחה המוניציפאלי של ירושלים.

* עדכון ראשון: 09:35.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully