וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 29 מתה משחפת בבית החולים בילינסון

אריאל נוי

1.11.2010 / 23:34

הצעירה, שככל הנראה נדבקה במחלה בעת שטיילה בחו"ל, אובחנה בתחילה כלוקה בדלקת ריאות אך בהמשך התברר כי לקתה בשחפת

צעירה בת 29 מירושלים, אם לשניים, החולה בשחפת מתה הערב (שני) לאחר מאבק ממושך במחלתה. הצעירה הועברה לפני שבועיים במצב קשה מבית חולים שערי צדק בירושלים לבית החולים בילינסון בפתח תקוה בניסיון האחרון להציל את חייה.

על פי עדויות הרופאים, הצעירה שבה לאחרונה מטיול בחו"ל ושם ככל הנראה חלתה בשחפת. בארץ איש מהרופאים לא הצליח לאבחן במדויק את המחלה והיא אושפזה במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים כחולה בדלקת ריאות קשה במיוחד. רק לאחר כמה ימים היא אובחנה כחולת שחפת. בבית החולים שערי צדק בו היתה מאושפזת הבינו שאין להם חדר מבודד מספיק המתאים לחולה שחפת וזיהו את הצורך המיידי בחיבור החולה למכונת ECMO ,מכשיר חימצון תוך גופי- התומך במערכת נשימה שאינה מתפקדת להצלת חייה. בי"ח בילינסון הוא המרכז בעל הניסיון הרב ביותר בטיפול במכשיר זה ולכן פנו לבילינסון בבקשת סיוע.

צוות בראשות ד"ר בנימין מדליון, מנהל היחידה להשתלות לב-ריאה במערך ניתוחי לב חזה, נסע לירושלים וחבר את הצעירה למכשיר ובמקביל נערך בית החולים לקליטת החולה. בשל מחלתה, נדרשה הקמת תשתית מיוחדת לאשפוזה. האגף לשערי חירום במשרד הבריאות ומפעל "בית-אל" העבירו בדחיפות לבילינסון אוהל בידוד מיוחד בלחץ אויר שלילי המיועד לאשפוז חולה עם מחלה מדבקת, שהוקם במחלקה לטיפול נמרץ כללי, בניהולו של פרופ' פייר זינגר. החולה הועברה משערי צדק בניידת טיפול נמרץ, בליווי הצוות הרפואי, למחלקה לטיפול נמרץ כללי בבילינסון. הצעירה הייתה מורדמת ומונשמת במשך שבועיים ולמרות הטיפול הרפואי האינטנסיבי מצבה של הצעירה רק הלך והתדרדר עד שלבסוף מתה. מבית חולים בלינסון אישרו את הפרטים.

בכדי להמשיך ולבלום את התחלואה, פועלת בישראל מאז 1997 התכנית הלאומית למיגור השחפת, בשיתוף עם כל ארבע קופות החולים, באמצעות לשכות הבריאות ובפיקוח המחלקה לשחפת ואיידס. לב התוכנית הוא מתן טיפול תרופתי בהשגחה ישירה לכל אחד מחולי השחפת בארץ. באופן זה ניתן להגיע להחלמה מלאה במרבית המקרים, ולמנוע התפתחות עמידות החיידק לטיפול התרופתי.

השתתף בהכנת הכתבה: מוטי לוי

  • עוד באותו נושא:
  • שחפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully