וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור ביטל ביקור בלונדון מחשש שייעצר

פנחס וולף

1.11.2010 / 21:26

סגן רה"מ ביטל נסיעה מתוכננת לבירה הבריטית, בעקבות אזהרות של גורמים משפטיים בישראל לפיהן הוא עלול להיעצר בגין מעורבתו בקבלת ההחלטה לעצור את המשט הטורקי לעזה

סגן ראש הממשלה, השר דן מרידור, החליט לבטל ביקור שתכנן לקיים בלונדון, בירת בריטניה, בהמשך השבוע. זאת בעקבות המלצה של גורמים משפטיים במשרד החוץ ובמשרד המשפטים שהזהירו מפני אפשרות שייעצר. מרידור אמור היה להשתתף באירוע של ארגון BICOM, השדולה שעוסקת בהסברה ובקידום עמדות ישראל בבריטניה.

החשש הוא שנגד מרידור תוגש תביעה בשל מעורבותו בקבלת ההחלטה להשתלט על המשט הטורקי לעזה. בלשכת מרידור סירבו להתייחס לנושא או למסור מדוע הוא ביטל את הנסיעה המתוכננת.

לפני כשנה הוציא בית משפט בבריטניה צו מעצר נגד יו"ר האופוזיציה, ציפי לבניף בשל חשד לביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בעת המבצע שימשה לבני בשרת החוץ בממשלתו של אהוד אולמרט. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז בתגובה לצו: "לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט אהוד ברק וציפי לבני יזומנו לספסל הנאשמים, לא נסכים שחיילי ומפקדי צהל שהגנו בגבורה ובדרך מוסרית על אזרחינו מפני אויב אכזר ונפשע יוקעו כפושעי ונפשע מלחמה. אנו דוחים על הסף את האבסורד הזה".

כמו כן נעשה ניסיון להוציא צו מעצר בלונדון נגד שר הביטחון אהוד ברק, וגם המשנה לראש הממשלה, משה בוגי יעלון ביטל את נסיעתו לשם באותו עת.

ארבע שנים קודם לכן נאלץ אלוף פיקוד הדרום לשעבר, דורון אלמוג, לשוב לישראל לאחר שכבר נחת בלונדון, מבלי לרדת מהמטוס מחשש שייעצר ויואשם בפשעי מלחמה, על חלקו באינתיפאדה השנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • דן מרידור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully