וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מתכננת להטיל מס על מלגות סטודנטים

2.11.2010 / 0:00

בעוד אלפי סטודנטים מפגינים בי-ם במחאה על "חוק האברכים", מתברר כי בהצעת חוק ההסדרים מופיע סעיף לפיו מלגות שיוענקו לסטודנטים יחויבו במס, אלא אם הן ניתנו ממוסד הלימודים עצמו. קדימה: "נתניהו משקר וצוחק לסטודנטים בפנים"

גזירה חדשה על הסטודנטים בהצעת חוק ההסדרים, הנלווית להצעת חוק התקציב לשנים 2011-2012: לפי סעיף שמופיע בהצעת החוק, שכבר אושרה על ידי הכנסת בקריאה ראשונה, מלגות שיינתנו לסטודנטים יחויבו במס שכר ובמס הכנסה, אלא אם הן ניתנו ממוסד הלימודים. זאת בניגוד למצב הנהוג כיום, בו כל המלגות של הסטודנטים פטורות ממס. המשמעות המעשית של הגזירה היא עלייה בשכר הלימוד של הסטודנטים, משום שנכון להיום רבים מהם מקבלים מלגות המסייעות להם בתשלום שכר הלימוד.

אגדות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב הגיבה בזעם לפרסום, והודיעה כי בכוונתה לפתוח בחזית נוספת מול משרד האוצר. יו"ר האגודה רן לבנה הוסיף כי "במסגרת המלגות האלה סטודנטים מקבלים 2,000 שקלים בשנה עבור מעורבות חברתית. האם את הכסף הזה שר האוצר מעוניין לגזול מהסטודנטים? מחר בבוקר נפתח במהלך שאליו יירתמו קרנות מלגות, עמותות וארגונים לשינוי חברתי שיאבקו בגזירה. מדובר בביזיון ממדרגה ראשונה".

ממפלגת קדימה נמסר בתגובה לגזירה המוצעת, כי "בלוף נוסף שנתניהו ניסה להסתיר מתפוצץ בפניו של הציבור בישראל. נתניהו שוב משקר וצוחק לסטודנטים בפנים".

"ממשלה בלי לב"

עוד מסרה קדימה כי "רק ממשלה אטומה וצינית יכולה להוציא תחת ידיה גזרה אכזרית כזו נגד ציבור הסטודנטים, לגזול את כבשת הרש ובמקביל להפריח סיסמאות על שוויון. לביבי אין מילה ולממשלתו אין לב, גם בעבור ציבור המהווה את עתידה של המדינה. קדימה תאבק בכל דרך אפשרית נגד הצעת החוק האומללה הזו ותפעל בכל העוצמה לביטולה".

מ"מ יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר, אף שיגר מכתב בעניין לראש הממשלה בנימין נתניהו. תחת הכותרת: "פגיעה קשה בסטודנטים ובנגישות להשכלה הגבוהה", כתב פלסנר: "אני מבקש ממך להתעשת ולבטל את הגזירה האכזרית והצינית הזאת לאלתר. ההחלטה הזאת תפגע בתושבי הפריפריה, ובסיכוי של צעירים וחיילים משוחררים לרכוש השכלה גבוהה במדינת ישראל ודינה להימחק מספר החוקים שלנו. אנו ניאבק בכנסת ובכל זירה אפשרית כנגד החלטה זו שהיא נטולת חמלה היגיון ורגש".

הצעת חוק ההסדרים אושרה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. ביום שני קיימה ועדת הכנסת דיון כדי להחליט לאילו ועדות לפצל את הסעיפים השונים בהצעת החוק, אם כי לא נערכה הצבעה בתום הדיון. לאחר שוועדת הכנסת תפצל את הסעיפים לוועדות יחל הדיון בהכנה לקריאות שנייה ושלישית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי, "המציאות היא הפוכה: הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו חוקקה חוק הפוטר ממס מלגות לסטודנטים. לגבי טענת קדימה שבחוק ההסדרים קיים סעיף הממסה מלגות שאינן מאותו מוסד אקדמי, מדובר בזוטא אליה נטפלת קדימה. זוהי החלטה של הדרג המקצועי במס הכנסה, וראש הממשלה הנחה לבדוק את נחיצותה".

עדכון ראשון: 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully