וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה: מנעו מפיאד לקיים טקס בי-ם

פנחס וולף וניר יהב

2.11.2010 / 0:01

ראש הממשלה הנחה את גורמי הביטחון למנוע מראש הממשלה הפלסטיני לחנוך היום שני בתי ספר במזרח ירושלים. וכדי להוסיף שמן למדורה: הוועדה לזכויות הילד תקיים סיור במקום באותה שעה בדיוק

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), הוציא צו למשטרה המחייב אותה למנוע מראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לחנוך היום (שלישי) כביש ושני בתי ספר במזרח ירושלים, בשל העובדה שמדובר בתחום המוניציפלי של ירושלים. לוואלה! חדשות נודע כי בצו נכתב: "על פי החוק, לרשות הפלסטינית אין אפשרות לעשות פעילות בשטחי מדינת ישראל, והמשטרה תפעל לסכל פעילות מסוג זה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה בפגישה עם גורמי הביטחון, למנוע מהרשות הפלסטינית לקיים אירועים וטקסים בשטחה המוניציפאלי של ירושלים באופן כללי, בשל כוונת פיאד.

פיאד צפוי לחנוך שני בתי ספר - אחד בשכונת דאחיית א-סלאם, המצויה בשטח המוניציפלי של, אך מעברה הפלסטיני של גדר ההפרדה, והשני ובדאחיית אל-בריד, סמוך לכפר א-ראם, הנמצאת גם היא בתחום סמכותה של העירייה.

בתוך כך, הוועדה לזכויות הילד בכנסת בראשות ח"כ דני דנון, החליטה לקיים מחר סיור במקום ובשעה שבהם פיאד מתכנן לחנוך את בית הספר בשועפט. לדברי דנון, הוועדה תבחן את מידת מעורבות הרשות הפלסטינית בבתי הספר במזרח ירושלים.

ח"כ דנון אמר לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה הפלסטיני מנסה לבצע השתלטות מסוכנת של הרשות הפלסטינית על מערכת החינוך במזרח העיר. אסור לאפשר לו לערוך את הסיור בשטחה המוניציפאלי של ירושלים. ריבונות נבחנת במעשים. משרדי הממשלה ועיריית ירושלים חייבים להגביר את פעילותן במזרח העיר על מנת למנוע את השתלטותה של הרשות הפלסטינית".

דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר רסאן אל-חטיב, אמר לוואלה! חדשות, כי ראש הממשלה סלאם פיאד "אינו מתכוון לבטל את תכניותיו מחר ובכוונתו להגיע מחר לטקסים בירושלים כפי שתכנן. אנחנו מקווים שישראל תאפשר לו להשתתף בטקסים כפי שהוא התכוון".

עדכון ראשון: 18:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully