וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזילת התקציבים מהישיבה ביצהר - מעשה נבלה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.11.2010 / 18:13

סערה בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, לפיו המדינה חדלה לתקצב את ישיבת "עוד יוסף חי", לאחר שהועברו אליה בעבר כשני מיליוני שקלים. שלום עכשיו: עצירת הכספים - צעד קטן מדי ומאוחר יותר. ח"כ בן ארי: "הפאשיסטים מהשמאל, חונקים את מי שלא חושב כמותם"

"גזילת התקציבים מישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר היא מעשה נבלה", כך טען היום (שני) ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בתגובה לפרסום בוואלה! חדשות לפיו משרד החינוך עצר תקצוב בגובה מאות אלפי שקלים לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר שבראשה עומד מחבר הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. עוד פורסם כי בשנת 2008 קיבלה הישיבה לא פחות מ-1.8 מיליון שקלים מתקציב המדינה. בן ארי הוסיף כי "כמנהג הפאשיסטים מהשמאל, חונקים את מי שלא חושב כמותם. אם רוצים לשלול תקציבים ממי שמטיף לסרבנות כדאי להתחיל מכמה מרצים באוניברסיטת תל אביב ובן גוריון".

חברו למפלגה, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) פנה לשר החינוך ולשר הרווחה בדרישה לדעת מה היו הנימוקים ועל פי אילו קריטריונים נשלל התקצוב מישיבת "עוד יוסף חי".

בשמאל טוענים: "זה לא מספיק"

לעומת הזעם בימין, בשמאל בירכו על הפסקת המימון אולם הבהירו כי הצעד אינו מספיק. "עצירת הכספים לישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר היא צעד קטן מדי ומאוחר מדי", אמר מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר. לדברי אופנהיימר, "שר הביטחון צריך להורות על סגירת הישיבה לאלתר עד אשר יוצאו מתוכניות הלימוד תכנים גזעניים ואלימים כדוגמת הספר 'תורת המלך'".

סגן שר הביטחון, ח"כ מתן וילנאי (העבודה), התייחס גם הוא לפרסום והביע תמיכה בהחלטת משרדי החינוך והרווחה להפסיק את המימון. "ישראל היא מדינה דמוקרטית, ועל אזרחיה לפעול בהתאם לחוקים ולהימנע מאלימות ומהסתה לאלימות", אמר וילנאי. "כל אדם או מוסד שעובר על החוק צריך להישפט בהתאם, ובוודאי לא לקבל סיוע מהממשלה".

יו"ר מרצ, חיים אורון, אמר בתגובה לפרסום, כי "זה מכבר המשיחיות קמה על הממלכתיות וראו איזה פלא המדינה מממנת את הגורמים הקוראים עליה תיגר. זה אבסורדי, טראגי ומקומם. מה עוד צריך לקרות כדי שהממשלה תבין שיש לה עסק עם טרור יהודי, המסכן את הריבונות השלישית?".

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, בירך על הפסקת תקצובה של הישיבה. "אנחנו מברכים חד משמעית על הצעדים שמשרדי הממשלה מתכוונים לנקוט נגד ישיבת 'עוד יוסף חי' ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא", אמר קריב. "יחד עם זאת, בצער גדול אני קובע שמדינת ישראל מממנת את הגורמים הגזעניים ביותר, הקיצוניים וההזויים ביותר בעולם הישיבות בהיקפים של מיליונים מדי שנה. הגיע הזמן שמבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה וגורמים נוספים יפעלו לשינוי גורף במדיניות התמיכה של המדינה באותם גורמים ולא יסתפקו בטיפול נקודתי, כאשר אמצעי תקשורת מממש את אחריותו ומביא תחקיר בנושא".

ישיבה קיצונית

הרב יצחק שפירא נחקר באחרונה בחשד להסתה בעקבות כתיבת הספר "תורת המלך", הדן בדיני הריגת גוי ומתיר לכאורה פגיעה בפלסטינים. הרב שפירא נחשב למנהיגם הרוחני של "נוער הגבעות" וכמי שהגה את מדיניות "תג המחיר". בינואר השנה נעצר שפירא במסגרת פרשת הצתת המסגד בכפר יאסוף, לאחר שעל פי החשד הכיר את המציתים, אך לא דיווח למשטרה. במסגרת הפרשה נעצרו חמישה תלמידים בישיבה, אך כולם, כולל שפירא עצמו, שוחררו ממעצר ולא הועמדו לדין.

במערכת הביטחון רואים בשפירא ובישיבה שהוא עומד בראשה כמובילי פעילות "תג מחיר" ביהודה ושומרון וכן חושדים כי חלק מהם נוטלים חלק פעיל בהוצאת המדיניות אל הפועל. קצין בכיר בצה"ל אף הגדיר בשיחות סגורות את הישיבה כ"נבלים ברשות התורה", ובעבר הוצא צו הריסה לאחד המבנים בישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully