וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון שב לביהמ"ש: "קצרו העונש בשל גילי"

גלעד גרוסמן

1.11.2010 / 15:44

שר האוצר לשעבר הגיע לבית המשפט העליון לדיון בערעור שהגיש על הרשעתו בגניבה ועל העונש שקיבל. עורך דינו טען: "גם כשהוא יסיים את תקופת המאסר בגיל מבוגר יחסית, לא צפוי לו עתיד. הוא מצוי בחוסר כל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הגיע היום (שני) לבית המשפט העליון בירושלים לדיון בערעור שהגיש על הרשעתו בגניבה ועל עונש המאסר שנגזר עליו. פרקליטו של הירשזון, עו"ד בועז בן-צור, שב על הטענה שהוצגה בערעור שהוגש לפני כשנה, לפיה מעשיו של הירשזון מסתכמים לכל היותר במרמה ובהפרת אמונים ולא בגניבה.

הירשזון נידון למאסר של חמש שנים וחמישה חודשים, לאחר שהורשע בגניבת כשני מיליוני שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), כאשר שימש בתפקיד יו"ר הארגון. הכספים הועברו להירשזון במזומן בתוך מעטפות, שהובאו אליו הביתה.

"אני מרכין ראש ואומר שזו דרך לא ראויה", אמר עו"ד בן-צור בדיון, לאחר שנשאל על ידי השופטת עדנה ארבל על אופן העברת הכספים. עם זאת, הוא טען שהע"ל לא נפגעה, מכיוון שמדובר בכספים שהגיעו להירשזון עבור עבודתו ועבור הפנסיה שלו, והיו משולמים לו בכל מקרה. הוא הסביר שהכספים הועברו להירשזון במזומן, בשל האיסור על חבר כנסת לקבל משכורת נוספת.

"ברור שתשלומים במזומן במעטפות זה רע מאוד", אמר עו"ד בן-צור, "אך מדובר בסכום חודשי קבוע, שתואם את סכום המשכורת ששולם בעבר". בן-צור הסביר עוד שהרישום של העברות הכספים בהע"ל היה קלוקל, ולכן אין רישום על כך שהכספים הועברו להירשזון בידיעת גזבר הע"ל, שבינתיים הלך לעולמו.

פרקליטיו של הירשזון טענו גם שיש להקל בעונש שנגזר עליו, בין השאר בשל גילו (בן 70), מצבו הבריאותי והעשייה הציבורית שלו. "גם כשהנאשם יסיים את תקופת המאסר בגיל מבוגר יחסית, לא צפוי לו עתיד. ביתו של הנאשם מומש, הנאשם מצוי בחוסר כל. ישנן תביעות משפטיות כנגדו" אמר עו"ד בן צור. "גם כשיסתיים הפרק המצער עד מאוד בחיי הנאשם, ההתמוטטות הכלכלית קיימת".

מנגד, התובע, עו"ד אלי שוורץ, הגדיר את מעשיו של הירשזון כ"עבריינות שיטתית". הוא הוסיף, שהירשזון מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, ובשל מעמדו וחומרת מעשיו, אין מקום להקל בעונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully