וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לא מקובל שאישה תחליט רק לגבי המטפלת

פנחס וולף

1.11.2010 / 14:39

חברי הכנסת קיימו דיון בנוגע להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם לשלב נשים במו"מ לשלום. שר הביטחון ברק קבע כי "יש הרבה בעיות עם זכויות נשים בתפקידי מפתח"

ועדת החוץ והביטחון קיימה היום (שני) דיון משותף עם הוועדה למעמד האישה בנוגע ליישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לשלב נשים במשא ומתן לשלום. בדיון אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "ההחלטה של מועצת הביטחון חשובה מאוד. כמו הרבה דברים אנחנו לא מצליחים לעמוד בה באופן מלא. היום אין עוד משא ומתן, יש רק מגעים מתקדמים. יש הרבה בעיות עם זכויות נשים בתפקידי מפתח. היו שנים שגם בראשות הרשות המחוקקת וגם בראשות הרשות השופטת עמדה אישה וכן היתה מועמדת אישה לראש הרשות המבצעת".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני השתתפה בדיון ואמרה כי "זכותן של נשים לקבוע את עתידן ואת עתיד המדינה. המאבק הוא על נוכחות בחדר קבלת ההחלטות. במשך זמן רב היה צורך להיאבק על זכותן של נשים לקבל החלטות גם בענייני ביטחון, מה שנתפס כפחות מובן אפילו מזכותן לקבל החלטות בענייני שלום. העניין שאישה מקבלת החלטות בקשר למטפלת והגבר מקבל החלטות ביטחוניות לא מקובל עליי", אמרה לבני. "לא ברמה האישית ולא ברמה הלאומית. מניסיוני, לעיתים דווקא לובשי המדים מסתכלים בהיבט צר ותפקידם להיות בחדר ולתת את אותו היבט. אבל כשאני מדברת על מקבלי ההחלטות, תפקידנו זה לאסוף את המידע, לקיים דיון עם לובשי המדים ולקבל עוד היבטים קשורים ואז לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לעתיד עם ישראל".

ח"כ זאב: נשים אינן מקופחות"

את הדיון יזמו ח"כ עינת וילף (העבודה) וארגון "איתך". וילף אמרה כי "ההתמודדות עם אתגר הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל מחייבת השמעת עמדות, גישות ונקודות מבט יצירתיות ולא שגרתיות. שילוב של נשים בכירות בתהליך קבלת ההחלטות המדיניות בישראל יבטיח זאת. אני קוראת לראש הממשלה למלא אחר לשון החוק וליישם את החלטה 1325".

במהלך הדיון ח"כ ניסים זאב (ש"ס) עורר זעם רב בקרב המשתתפים כאשר טען כי נשים אינן מקופחות. "כאשר ראש הממשלה לוקח את אשתו למו"מ זה לא נחשב?", אמר. "זה די מכובד, אשתו של ראש הממשלה אתו. אני חושב שנשים בעניין הזה לא מקופחות". בהמשך הדיון זאב ביקש להעיר הערה דומה גם לשר הביטחון אולם חברי הכנסת היסו אותו ויו"ר הוועדה למעמד האישה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) קראה לו לסדר. בעקבות זאת ניגשה אל זאב יועצת ראש הממשלה לענייני נשים, ורד סוויד ואמרה לו כי "ההערות שלך פוגעניות כלפי נשים והן לא ראויות להישמע בוועדה למעמד האישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully