וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש המודעות לסוכרת: 1 מכל 3 ילדים יחלה

אריאל נוי

1.11.2010 / 13:24

לרגל חודש המודעות של המחלה, חושפת המועצה הלאומית לסוכרת נתונים מדאיגים. בכל שנה מתגלים בארץ כ-30 אלף חולי סוכרת חדשים ו-2,500 ישראלים מתים בכל שנה מהמחלה

המועצה הלאומית לסוכרת חשפה היום (שני) נתונים קשים על התחלואה בסוכרת בישראל. זאת לרגל חודש המודעות לסוכרת המצוין בנובמבר. בישראל חיים היום כחצי מיליון בני אדם החולים בסוכרת ובכל שנה מתגלים בארץ כ-30 אלף חולים חדשים. עוד כחצי מיליון ישראלים נמצאים במצב של סוכרת סמויה. מדי שנה מתים מסוכרת כ-2,500 ישראלים ובכל שנה מתבצעות בארץ כ-1,700 קטיעות איברים – כ-1,400 מהן באופן ישיר כתוצאה מסוכרת. מחלת הסוכרת הוכרזה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגפה של המאה ה-21 והיא תמשיך ותתפשט בקצב של כ-5% בשנה.

מהנתונים שפרסמה המועצה הלאומית לסוכרת עולה עוד כי בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בשיעורי התחלואה בסוכרת בשיעור של 38% בקרב נשים ו-29% בקרב גברים. עוד עולה כי תוחלת החיים של חולה סוכרת נמוכה בעשר שנים לעומת אנשים בריאים וכי המחלה היא גורם מספר אחד לעיוורון בארץ. בנוסף חולי סוכרת מהווים למעלה מ-50% מחולי הדיאליזה ו-70% מהמאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי כ-300 מיליון בני אדם ברחבי העולם חולים בסוכרת, מספר אשר יכפיל עצמו תוך 30 שנה.

סוכרת היא אחד הגורמים העיקריים למוות בטרם עת בישראל ובעולם, אך ניתן למנוע זאת בעזרת שינוי בתזונה וביצוע פעילות גופנית. פרופסור איתמר רז יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת מסר לוואלה! חדשות כי "אחד מכל שלושה ילדים שנולד בישראל יפתח סוכרת במהלך חייו. סוכרת גורמת לעיוורון, מחלות כליה, מחלות לב ומוח. אנו נמצאים על סף תהום, המצב עגום והעתיד מדאיג. אנו חותרים לשינוי בקרב מקבלי ההחלטות בישראל בכל הקשור למאבק בסוכרת", אמר. הוא הוסיף כי כ-2,500 בני אדם מתים מסוכרת מדי שנה בעולם: כ-208 מדי חודש, 48 כל שבוע, 7 בכל יום ואדם אחד מדי שלוש וחצי שעות. המועצה הלאומית לסוכרת תערוך ביום שני ה-22 בנובמבר אירוע בהשתתפות האגודה הישראלית לסוכרת תחת הכותרת "סוכרת המגפה של המאה ה-21 ניתן לעצור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully