וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים נגד נהגים צעירים: אסור לשתות כלל

פנחס וולף

1.11.2010 / 12:10

ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק לפיה נהגים בקבוצת סיכון גבוהה למעורבות בתאונות דרכים, לא יורשו לשתות אלכוהול לפני נהיגה באופן מוחלט. החוק זקוק עוד לאישור הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בצהרים (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת חאמד עמאר ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו), לפיה על נהגים הנמצאים בקבוצת סיכון גבוהה לגרימת תאונות דרכים, שתיית אלכוהול תהיה אסורה לחלוטין לפני הנהיגה. מי שייתפס עם אלכוהול בדמו צפוי לעמוד מול עונשים כבדים של עד שנתיים שלילת רישיון.

הקבוצות עליהן תחול דרישה זו הן נהגים חדשים, נהגים שטרם מלאו להם 24 שנים, נהגי מוניות, נהגים ברכב ציבורי ונהגים מקצועיים ברכב עבודה. ח"כ עמאר הודיע כי בכוונתו להגיש הצעת חוק שתאסור על כלל ציבור הנהגים לנהוג לאחר שתיית כל כמות של אלכוהול, כפי שנהוג במספר מדינות בעולם.

מאבקן של הרשויות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול קיבל חיזוק כאשר במושב שעבר אישרה הכנסת את החוק האוסר מכירת משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 06:00 בבוקר. האיסור יחול על "פיצוציות", חנויות נוחות בתחנות דלק, קיוסקים, וסופרמרקטים. עם זאת, הוא לא יחול על מסעדות ופאבים. עונש המינימום שיוטל על גורמים שיעברו על החוק הוא 9,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully