וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתרברב: יש לנו מוניטין מתאבדים עולמי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.11.2010 / 9:17

שר הפנים בממשלת חמאס בעזה דחה את הטענות, לפיהן לארגון אל-קאעדה יש נוכחות ברצועה. השר הבהיר כי הארגון מנוסה בביצוע פיגועי התאבדות ומי שרוצה לסייע לו - עדיף שישלח צ'ק

שר הפנים בממשלת חמאס ברצועת עזה פתחי חמאד הבהיר הבוקר (שני) כי ארגון אל-קאעדה אינו פעיל ברצועה. בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון נשאל חמאד האם קיימות חוליות של אנשי אל-קאעדה ברצועה. "אין אנשי אל-קאעדה ברצועת עזה. איננו זקוקים ללוחמים או לנשק. המוניטין של חמאס בביצוע פיגועי התאבדות ידוע בעולם כולו. מי שרוצה לתמוך בנו, שולח לנו כסף". בנוסף הדגיש כי חמאס אינו ארגון קיצוני.

חמאד נשאל מהו הסיוע שמעבירה אירן לממשלת חמאס ברצועת עזה ומה התמורה שמעניקה לה ממשלתו. "איני חושב שאירן שולחת כסף לממשלת חמאס. אירן תומכת בחמאס אך אין לה השפעה בעזה. כשהתחלנו לשתף פעולה עם אירן, חמאס היה כבר אז ארגון חזק עם שורשים בקרקע. המדיניות שלנו עצמאית - אנחנו אומרים 'לא' לארה"ב וישראל. אין שום מדינה - יהא מעמדה אשר יהא - שיש לה השפעה עלינו".

"בסופו של דבר ישראל תשלם את מחיר העסקה"

בעניין עסקת שליט חמאד אמר כי ישראל מעוניינת להשלים את העסקה אולם תמורת המחיר הנמוך ביותר מבחינתה. "יש אסירים פלסטינים שנמצאים בבית הכלא 25-30 שנה, ישראל רואה בהם אנשי טרור", אמר חמאד, "אלא שמצבם הבריאותי קשה ואין שום אפשרות שהם יהיו פעילים פוליטית אחרי שחרורם. מצבם הבריאותי פשוט לא מאפשר זאת. בסופו של דבר ישראל תשלם את מחיר העסקה". לדבריו, העסקה היתה על סף ביצוע אבל ראש הממשלה נתניהו נסוג בו ברגע האחרון.

"ישראל פועלת כל הזמן להסלים את המצב בעזה כדי לפתוח במלחמה. אנחנו לא חוששים ממלחמה וצופים שתפרוצנה מלחמות. יחד עם זאת, המצב בזירה הבינלאומית והאזורית אינו מתאים למלחמה בשלב הזה", אמר. "אם ישראל תפתח במלחמה בעזה, אני משוכנע שננצח כפי שניצחנו במלחמה הקודמת". בנוסף אמר כי ישראל מעודדת את ארה"ב לתקוף באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully