וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה יעתרו לבג"ץ בדרישה למגן ישובים

רמי שני

1.11.2010 / 2:21

תושבי "עוטף עזה" יגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה לקיים ההחלטתה למגן את האזור. לטענתם, נמסר להם כי "אין סיכוי" שמערכת הביטחון תמגן את הישובים בזמן הקרוב

ישובי עוטף עזה יגישו היום (שני) עתירה לבג"ץ, בה יתבעו מהממשלה לעמוד בהחלטתה להגן על התושבים באזור זה. לטענתם, לפי הבנתם ועל אף התחייבות הממשלה בנושא "אין סיכוי שמערכת הביטחון תפרוס בשנים הקרובות את סוללת ההגנה 'כיפת הברזל' להגנת הישובים". ארבעת הרשויות האזוריות השותפות לתביעה יבקשו מבית המשפט להוציא צו, שיחייב את הממשלה לעמוד על ביצוע החלטתה ולהגן על הישובים באמצעות הצבת המערכת, או לחילופין השלמת הקמת החדרים הממוגנים לאלפיים וחמש מאות בתי אב נוספים באזורים המאוימים.

העתירה תוגש ביום שני לבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק. נציגים של 24 ישובים מהמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון, תובעים, באמצעות עורך הדין אדי ווסר, מהממשלה לעמוד בהחלטתה מחודש פברואר 2008 למיגון עוטף עזה. על פי ההחלטה, כלל היישובים הממוקמים במרחק של 4.5 קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה ימוגנו מפני ירי רקטות על ידי מערכת "כיפת ברזל", שפותחה במיוחד למטרה זו. באותה החלטת ממשלה נקבע כי על סמך היכולת המבצעית של המערכת, היישובים הקרובים יותר לרצועת עזה מ-4.5 קילומטרים ימוגנו באמצעות בניית חדרי בטחון. זאת, מאחר ומערכת "כיפת ברזל" לא תיתן מענה בטווח זה של ירי רקטות.

"מערכת הביטחון 'עבדה' על הציבור"

ראשי הישובים טוענים עם זאת, כי על פי ההגדרה החוקית, ישובי עוטף עזה נכללים בתחום של עד 7 קילומטרים מגבול רצועת עזה. בנוסף אמרו כי מאז אותה החלטה הובהר לראשי הרשויות כי המדינה אינה תפרוש את סוללות "כיפת ברזל" להגנת כלל היישובים האמורים בשנים הקרובות. ברבים מיישובים אלה אין כיום אמצעי מיגון בבתי התושבים, בגני הילדים ובמוסדות הציבור.

ראש המועצה האזורית אשכול שבמערב הנגב, חיים ילין, הבהיר כי "אם לא מקיימים את ההחלטה להגן על הישובים באמצעות מערכת ההגנה, שיתנו לנו אמצעי הגנה אחרים. התושבים לא יכולים לחיות באזור הזה מבלי לקבל את התנאים הביטחוניים הראויים להם". לעבר המועצה האזורית אשכול נורו בשבוע האחרון לפחות עשר פצצות מרגמה, שלא גרמו לנפגעים או לנזק.

בכוונת התושבים להבהיר לבית המשפט, כי לדעתם מערכת הביטחון ניצלה את סבלם של תושבי עוטף עזה על מנת להשיג תקציבים לפיתוח וייצור מערכות ההגנה עבור יעדים אחרים. התושבים אומרים כי "מערכת הביטחון 'עבדה' על הציבור ואסור שבג"צ יאפשר זאת. בכוונתנו להבהיר מהו אותו "שקט יחסי" באזור, הכולל ירי בלתי פוסק של רקטות ופצצות, אזעקות, ניסיונות חדירה מהגבול, ירי מנשק קל לעבר היישובים ומציאות של דריכות יומיומית, חשש ומתח בלתי פוסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully