וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהתקרב ליהדות: לא מאמין בשלום

מוטי לוי

1.11.2010 / 0:03

יניב בן דוד נולד בשטחים בשם בוסמן אבו-רס ובעקבות עבודתו כמשת"פ עם ישראל עבר לחיפה. לפני תשע שנים נידון למאסר והחל להתקרב ליהדות. "העם הפלסטיני שונא את העם היהודי"

שלושה ימים לאחר שנחשף בערוץ 2 כיצד יניב בן דוד, פלסטיני שהחל במהלך שהותו בכלא בתהליך של גיור והופקר על ידי שב"ס ליד מחסום מכבים בכדי שישוב לשטחים, החל יניב את לימודיו באחת מהישיבות בירושלים. בראיון לוואלה! חדשות מספר בן דוד על שהותו בכלא ועל דעותיו על פלסטינים אשר עד לפני 6 שנים עוד היה חלק מעמם.

בן דוד בן ה-27 נולד בשטחים בשם בוסמן אבו-רס, בשנת 96', לאחר שהתגלה כמשתף פעולה עם ישראל מה שהוביל, לטענתו, לרצח אחיו, הוא עבר יחד עם משפחתו לחיפה. מאסרו, בגיל 18, עליו הוא מסרב להרחיב, היה על רקע פלילי, לא בטחוני. את מאסרו ריצה בבית הכלא ניצן עם אסירים יהודים מחשש לחייו בעקבות עברו כמשתף פעולה. כארבע שנים לאחר שנכנס לניצן, החל בן דוד תהליך של התקרבות ליהדות. "עזרו לי, תמכו בי, להתקרב עוד ועוד", מספר בן דוד על היחס מחבריו לתא ומהסוהרים.

על אף שהחל להתקרב ליהדות, בעקבות העובדה שלא השלים תהליך של גיור, נאסר עליו לעלות לתורה, להצטרף למניין, ולשמור שבת במלואה. בשלב מסוים מונה בן דוד לגבאי בית הכנסת של בית הכלא. על תקופתו כגבאי הוא סיפר היום בערגה, "הייתי מנקה את בית הכנסת, מסדר את הספרים, מארגן את המניין" נזכר בן דוד. אך הסיפור לא נגמר בהתקרבות שלו עצמו, במהלך שהותו גרר אחריו אסירים יהודים לשוב לדתם. "הייתי מניח תפילין ליהודים" מספר בן דוד, תוך שהוא מציין כי עליו עצמו נאסר עדיין לברך על התפילין, דבר המותר אך ורק ליהודי. לפני כשלוש שנים פנה בן דוד אל הרב אבינועם כהן ראש תחום שיקום תורני ברשות לשיקום האסיר וכהן פרש על בן דוד את חסותו. גם היום לאחר השחרור אחראי כהן על המשך השתלבותו והוא זה שהכניסו לישיבה בה הוא לומד בירושלים. "בזכות הרב אבינועם אני לומד היום ומתפלל, הכל בזכות הרשות לשיקום האסיר" סיפר היום בן דוד.

"אין איתם שלום"

לשאלת וואלה! חדשות מה דעתו על תהליך השלום התקוע אומר בן דוד כי "העם הפלסטיני שונא את העם היהודי, זה בדם שלהם, לכן אני לא מאמין בשלום". עוד הוא מוסיף כי "עליהם (על הפלסטינים. מ"ל) נאמר 'על חרבך תחיה', אלה אין איתם שלום". לטעמו, אין הבדל בין פתח לחמאס, "אלה גוים ואלה גוים, תנסה להתקרב למחסום ותראה איך הם יוצאים עליך עם קרשים" הוא מציין.

בן דוד, שמקפיד כיום לדבר אך ורק בעברית וניתק כל מגע עם משפחתו הפלסטינית, מספר כיצד אסירים פלסטינים שפגשו בו באחת ההזדמנויות בכלא ניצן ניסו לדקור אותו בגלל העובדה שהתקרב ליהדות. "כיום מתייחסים אליי כאילו אני יהודי ולכן שונאים אותי כמו כל היהודים", הוא מספר על היחס מהפלסטינים.

לסיום, מספר בן דוד כי חלומו הוא לגור בהתנחלות. "בכלא קראו לי מתנחל" הוא מציין, ומוסיף על ההתנחלויות כי "זה שייך לעם ישראל, זה לא שלהם". כמו כן, בכוונתו להשלים את תהליך הגיור בישיבה בירושלים ולאחר מכן "בעוד 3 או 4 שנים להתחתן", עם יהודייה, כמובן.

לפניות למוטי לוי: Moti.levi@walla.com

עדכון ראשון: 22:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully