וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג פועל להקדמת הפריימריז לראשות העבודה

31.10.2010 / 20:52

פעילים במפלגת העבודה אוספים חתימות בכדי להביא להקדמת הבחירות לראשות המפלגה. השר הרצוג טוען כי מאז שהכריז על מועמדותו, לא נעשה שום צעד מעשי מצדו של אהוד ברק ליצירת הידברות

פעילים מרכזיים בסביבתו של שר הרווחה יצחק הרצוג החלו לאסוף חתימות של חברי ועידת העבודה, בדרישה ממזכ"ל המפלגה חיליק בר להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה ליוני 2011, אז יצויינו ארבע שנים לכהונתו של שר הביטחון אהוד ברק כיו"ר המפלגה.

איסוף החתימות נעשה בשל העובדה שלטענתו של הרצוג, מאז שהכריז על מועמדותו לראות המפלגה, לא נעשה צעד מעשי ליצירת הידברות. לדברי הרצוג, "חייבים להציל את הבית ואני מתכוון לכך. הצעתי להגיע להסכמות על לוח זמנים פנימי, היות והדבר חיוני להצלת המפלגה. אני עדיין פתוח למשא ומתן. אך במידה ולא אענה, לא יהיה מנוס מהכרעה ברורה בוועידה".

מקורבי הרצוג מסרו כי כבר נאספו 20% מהחתימות הנדרשות, והערכה היא כי תהליך אסיפת החתימות יימשך עוד מספר שבועות. במסגרת מאמציו אלו, הרצוג מתכוון לקיים בתקופה הקרובה סדרת כנסים אזוריים ולהיפגש עם חברי סיעת העבודה ועם מזכירי המחוזות והסניפים כדי לצבור תמיכה בהקדמת הפריימריז. על פי חוקת מפלגת העבודה, 20% מחברי הוועידה (כ-460 חברים) יכולים לדרוש את כינוס הוועידה כדי לדון בהקדמת הפריימריז.

מקורבי ברק במפלגת העבודה הגיבו ליוזמת הרצוג בשיחה עם וואלה! חדשות ואמרו כי, "אין מה להתרגש. רוח כזאת פקדה את מפלגת העבודה מעת לעת, גם בתקופת יושבי ראש מפלגה אחרים. שר הביטחון אהוד ברק ממשיך בעבודתו כרגיל, והבחירות יתקיימו כמתוכנן בסוף 2012".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully