וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיו ההפכפך העלה את אשפוזי הילדים עם אסתמה

אריאל נוי

31.10.2010 / 18:55

בביה"ח קפלן שמו לב לעלייה בילדים שהתאשפזו לאחר שסבלו מהתקף אסתמה. "כנראה שבעונת המעבר הנוכחית ישנן יותר אלרגיות ומחלות ויראליות שמעלות החשש להתקף"

מספר הילדים המאושפזים במחלקת הילדים בבית החולים "קפלן" לאחר שסבלו מהתקף אסתמה עלה בימים האחרונים באופן משמעותי.

ד"ר אלווין טבצ'ניק, מומחה למחלות ריאה בילדים ומנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים, אמר כי בזמן רגיל מתוך כ- 1000 ילדים חולי אסתמה מגיע בזמן נתון חולה אחד לאשפוז. "בימים האחרונים אנחנו עדים לעלייה משמעותית בשכיחות האשפוזים של ילדים עקב אסתמה, יותר מאשר כל שנה בעונת הסתיו", הוא אומר. "כנראה שבעונת המעבר הנוכחית שהיא לא יציבה מבחינת מזג האוויר ישנן יותר אלרגיות ומחלות ויראליות המעלות את החשש להתקפי אסתמה", הוא מסביר, "ולכן הם מגיעים לאשפוז בבית החולים ומקבלים טיפול אינדיבידואלי של המומחים לפי עוצמת ההתקף".

אלמוג וגל, אח ואחות בני 12 תושבי יבנה, התאשפזו ביום רביעי האחרון והם שוכבים מיטה ליד מיטה במחלקת הילדים. אלמוג חולה אסתמה מיום היוולדו וגל אובחנה כחולת אסתמה בשנה שעברה. "אלמוג סובל מקוצר נשימה, חוסר חמצן ושיעול בעיקר בחילופי עונות ולגל היה התקף אסתמה חזק מאוד", מספרת האם, סיגל לוי. "אני חייבת לציין שבעונה הנוכחית היה הרבה יותר קשה מעונות קודמות וההתקפים חזקים ומשמעותיים יותר".

סימני ההתקף של אסתמה הנם שיעול בעיקר בלילות, התקפים של קושי בנשימה ולעיתים גם לחץ בחזה. ד"ר טבצ'ניק מסביר כי הילד מקבל לרוב טיפול בסטרואידים דרך הפה או הוריד. "בקפלן אנחנו מכניסים להמשך מעקב צמוד של המומחים את כל הילדים הנוטים להתאשפז לעיתים קרובות ונעשה מאמץ להסביר להורים את חשיבות הטיפול הקבוע וכמובן הימנעות מעישון לידם. הטיפול במרפאת המעקב גורם להתמעטות האשפוזים החוזרים של הילדים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully