וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית חמאס-אירן: "ננצח את ישראל"

אורי ערן

31.10.2010 / 18:56

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל נפגש בשגרירות אירן בדמשק עם שר המודיעין האירני מוסלחי. בתום הפגישה אמר משעל: "יחד ננצח את האויב הציוני". השר מוסלחי נפגש גם עם בכירי הג'יהאד האיסלמי, וצפוי להיפגש עם הנשיא אסד

עוד אות להתקרבות בין אירן לחמאס: שר המודיעין האירני חידר מוסלחי המבקר בסוריה נפגש הערב (ראשון) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. לאחר הפגישה אמר משעל לסוכנות הידיעות האירנית "אירנ"א", כי "כל מי שנאבק במשטר הציוני ינצח בסוף. אנחנו משוכנעים בכך".

משעל ציין כי הפגישה עם מוסלחי הייתה טובה מאוד, ובמהלכה דנו השניים בסוגיות אזורית, בנושא הפלסטיני ובמאבק במשטר הציוני.

במסגרת ביקורו בסוריה נפגש מוסלחי גם עם מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח, עם סגנו זיאד נחאלה, וכן עם מאהר אלטאהר, מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין. הפגישות התקיימו בשגרירות אירן בסוריה, בנוכחות השגריר אחמד מוסווי. בהמשך ביקורו צפוי מוסלחי להיפגש גם עם נשיא סוריה בשאר אסד.

בשבוע שעבר התראיין הנשיא הסורי לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, ושיבח את אירן וטורקיה על עמדותיהן, הקרובות לאלה של דמשק. אסד אמר כי "הדיאלוג שאנחנו מנהלים עם טורקיה ואירן הוא דיאלוג קל, משום שאנחנו חושבים באותה צורה למרות השוני הגיאוגרפי בינינו. סוריה אכן הצליחה לבנות יחסים – לא רק טובים, אלא מצוינים – עם טורקיה תוך שנים ספורות בלבד. כמובן שיש לנו גם יחסים מצוינים עם אירן".

בראיון נשאל אסד בעיקר על המצב בעירק ובלבנון, ובין היתר נשאל האם הדרך אליו עוברת דרך ה'התנגדות' (כינוי לחיזבאללה). "לא. אבל עמדתנו כלפי ההתנגדות ידועה, כל התנגדות שהיא", השיב. "איך אני יכול לשבת עם בן אדם שמתנגד ל'התנגדות' בזמן שאני בעדה? לאילו תוצאות נגיע? צריך להיות בסיס משותף בינינו", אמר אסד. "איני מדבר דווקא על חיזבאללה, אלא על התנגדות ברמת העיקרון", הבהיר נשיא סוריה. "אין ספק שחיזבאללה מהווה מרכיב חיוני, אולם אני מדבר על ההתנגדות כעיקרון ולא כמפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully