וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשי מאסר לחייל שהצטלם ליד פלסטיני כפות

31.10.2010 / 18:56

שלושה חיילים מהנח"ל החרדי הצטלמו כשהם מכוונים את נשקם לעבר פלסטיני כפות. אחד מהם הורשע בעבירות של התעללות ונשלח לחמישה חודשי מאסר

בית הדין הצבאי של פיקוד מרכז גזר היום (ראשון) חמישה חודשי מאסר על חייל בנח"ל החרדי שהצטלם כשנשקו מופנה לכיוונו של עצור פלסטיני כפות. החייל, שכבר יושב חודשיים במעצר פתוח בבסיסו, הורשע בעבירות של התעללות. יחד עם החייל שהורשע הצטלמו עוד שני לוחמים אחרים וההליכים המשפטיים נגדם עדיין נמשכים. הנימוקים לגזר הדין ינתנו מחר ועורך דינו של החייל, שלומי רכבי, אמר כי לאחר שיראו את הנימוקים לעונש יערערו עליו ככל הנראה.

לפי כתב האישום, לפני כשנה, במהלך פעילות של מעצר מבוקשים באחד הכפרים בגדה, עצרו הארבעה פלסטיני חשוד, כפתו אותו וכיסו את עיניו בפלנלית. זאת במסגרת הנהלים הקבועים.

בדרך חזרה מהכפר, לאחר המעצר, הצטלמו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלושה מהחיילים עם העצור, כאשר נשקיהם האישיים מכוונים כלפיו. התמונה לא הועלתה לרשת האינטרנט, אלא התגלתה במקרה, במסגרת חקירה אחרת שביצעה מצ"ח ביחידה, ככל הנראה בנושא סמים, הגיע מכשיר הטלפון לידי החוקרים ושם התגלו התמונות.

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) התייחס להחלטת בית הדין ואמר כי "על חיילי צה"ל לדעת כי מדינת ישראל תעמוד לצדם ותהדוף כל ביקורת אשר נובעת מפעילותם הנחוצה". עם זאת, ציין שנלר כי "ישראל תתנער ממעשיו של מיעוט אשר פוגעים בכבודו של אדם שלא לצורך. בכך הם פוגעים לא רק באסיר שבאחריותם, כי אם גם במוסר היהודי, בצבא, ובמדינת ישראל אשר בשמה נשלחו להגן על אזרחיה. אין תירוצים למקרים כאלה, ולכן בכוונתי לבדוק כיצד מערכת הביטחון מתכוונת למנוע הישנות המקרים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully