וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה מנהריה נדבקה במלריה ואושפזה במצב קשה

קובי מנדל

31.10.2010 / 17:44

צעירה בת 29 אושפזה במצב קשה בביה"ח בנהריה לאחר שנדבקה בנגיף המלריה בגיניאה. למרות שעבדה מזה שנתיים כאחות בבית חולים באפריקה, היא לא קיבלה טיפול מונע נגד המחלה

צעירה בת 29 מנהריה מאושפזת בבית החולים בעיר במצב קשה לאחר שאובחנה אצלה אתמול (שבת) מלריה. מבדיקה שנעשתה התברר כי הצעירה, אחות במקצועה, שבה לפני כעשרה ימים מגיניאה שבאפריקה, שם היא עובדת כאחות בבית חולים מזה כשנתיים, אך לא קיבלה טיפול מונע נגד המחלה.

לאחר חזרתה חשה ברע, חום גופה עלה והיא סבלה מכאבי ראש, חולשה וחיוורון. לבית החולים לגליל המערבי היא הגיעה לאחר שהחום לא ירד במשך שבוע ומצבה המשיך להידרדר. "האישה הגיעה למיון והתלוננה על חולשה כללית, חום וכאבים", סיפר ד"ר נסאר פארס, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים. הוא הוסיף כי "היא אושפזה במחלקה כשהיא בהכרה מלאה ומיד עלה חשד כי נדבקה בנגיף המלריה. לאחר בירור קצר החשדות אוששו".

לאחר האבחנה התחילו הרופאים במתן טיפול תרופתי נגד הטפיל אך מצבה של האישה המשיך להידרדר: הדופק ולחץ הדם היו נמוכים מאוד, והרופאים נאלצו לנקוט באמצעי החייאה על מנת לייצב את מצבה. בשעות הערב הועברה האישה למחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם מצבה המשיך להיות קשה. מטיפול נמרץ נמסר כי "השעות הבאות הן קריטיות, מצבה קשה מאוד ואנו מחכים לראות כיצד גופה יגיב לטיפול".

הצעירה נעקצה ככל הנראה מיתושה ונדבקה במלריה מסוג פלציפרום. "זהו הסוג הקשה יותר של מלריה", סיפרה ד"ר יעל זיו מנהלת היחידה לזיהומים בבית החולים. "היא במצב קשה מאוד כרגע ואנו מחכים לראות כיצד ישפיע הטיפול על הנגיף". יש לציין כי אין חשש מהדבקה כיוון שאין זו מחלה שמועברת מאדם לאדם והסיכוי היחידי לחלות בה היא בעקיצה מהיתוש הנושא את המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully