וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למבקר: מקפיא הוועדה שמיניתי לבדיקת המסמך

31.10.2010 / 16:44

שר הביטחון הודיע למבקר המדינה כי החליט להקפיא את פעילות "ועדת בריק", שמינה לחקירת פרשת המסמך שכונה "מסמך גלנט", בכדי למנוע כפילות. הרמטכ"ל נשאל, ככל הנראה, גם על קשרי אשתו עם החשוד בזיוף המסמך

עומדים לחקירה, שוב: מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס החל היום (ראשון) בחקירת צמרת צה"ל בפרשת זיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט". כבר ביום הראשון לחקירה זומנו לתת עדות בפניו ראשי מערכת הביטחון - היום בצהריים התייצב שר הביטחון אהוד ברק במשרדי המבקר בירושלים ונתן עדות בפני לינדנשטראוס במשך שעה. אחריו הגיע הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ובהמשך השבוע צפויים להגיע אל משרדי המבקר גם קצינים בכירים בצה"ל.

בתוך כך, ברק הודיע למבקר כי קיבל את עמדתו ובשל כך והוא מקפיא את פעילותה של ועדת בריק שמינה לבדיקת כמה היבטים בפרשת המסמך. זאת כדי למנוע כפילויות בבדיקה. פעולתה של ועדת בריק תוקפא, לפחות עד שתסתיים בדיקת המבקר בפרשה. לשר הביטחון נמסר כי הוא צפוי להיקרא לפגישות נוספות אצל מבקר המדינה עם התקדמות בדיקת הפרשה.

מבקר המדינה גם נועד בעניין עם היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין. למרות שעיקר הבדיקה תהיה היקף פעילותו של בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך, צפוי המבקר גם לבדוק את היחסים שבין אשכנזי לברק, במה שנראה כמרכיב מרכזי בפרשת המסמך. בין היתר נשאל, ככל הנראה, אשכנזי על התגלגלות מסמך הרפז ממשרדו לידי התקשורת, וכן על מידת השפעתו של הרפז על לשכת הרמטכ"ל. בנוסף, לא מן הנמנע כי אשכנזי נשאל גם על מידת השפעתה של אשתו, רונית אשכנזי, על הנעשה בצה"ל, זאת לאור היחסים האישיים שנרקמו בין הרפז לבין אשת הרמטכ"ל, במסגרת פעילותה בקרן "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל. אשכנזי גם נשאל כנראה על קשריו עם הרפז, זאת לאחר שבעבר יצא להגנתו לאחר שהודח מהצבא בשל עבירות ביטחוניות.

בהמשך השבוע אף צפוי אשכנזי וכן קצינים נוספים בצה"ל להעביר לידי מבקר המדינה מסמכים הנוגעים לפרשה. "אין ספק שכל האירוע הזה לא נעים, אבל חשוב שהמבקר יעשה סדר", אמר בכיר במערכת הביטחון, "הרפז הסתובב באורח קבע בלשכותיהם של קצינים בכירים ולאור עברו לא ברור איך אף אחד לא הבחין כי הוא עושה שם כבשלו. כולם מקווים שהמבקר יעשה סדר לא רק בפרשה הזו, אלא גם ירגיע את הרוחות שבין כל הלשכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully