וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לתת פתרון הומני למהגרי העבודה בישראל

פנחס וולף

31.10.2010 / 16:40

בהמלך כנס של המרכז הבינתחומי שעסק בנושא ההגירה לישראל, הדגישה יו"ר האופוזיציה את החשיבות במתן פתרון הולם בסוגיה. לדבריה, כל חוק בנושא צריך לאזן בין ערכיה היהודיים והדמוקרטיים של המדינה

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) נשאה בצהרים (ראשון) דברים בכנס של המרכז הבינתחומי שעסק בנושא ההגירה לישראל. לבני אמרה כי "מדינת לאום היא לא מילה גסה ומדינת ישראל היא מדינה יהודית וצריך לקחת את זה בחשבון גם בחקיקת חוקי ההגירה. המובן מאליו הזה חייב להילקח בחשבון בעיקר על רקע תהליכי הדה לגיטימציה כלפי מדינת ישראל כמדינה יהודית, תהליכים שמתרחשים גם מבחוץ וגם מבפנים".

לבני הוסיפה כי "לצד זה, חשוב לזכור שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית על פי ערכיה ולא רק כפועל יוצא של שיטת המשטר בה. לא צריכה להיות התנגשות בין ערכיה היהודיים והדמוקרטיים של ישראל כפי שאין סתירה בין ערכיה היהודיים לאלו ההומניים. מתוך כך עלינו לייצר מערכת אכיפה וחקיקה ששומרת על ישראל היהודית והדמוקרטית".

"הצעת החוק שהגישה קדימה בנושא מאוזנת ומאזנת את ערכיה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית", טענה לבני. "גם בהיעדרה של חוקה, ישראל מחויבת לחוקי הגירה. אני קוראת לקואליציה: 'אמצו את החוק הזה שמשלב את כל הערכים והעקרונות. אני לא רואה מדוע מי שמרכיבים את הקואליציה הזו לא יוכלו לאמץ ההצעה הזו'".

לבני התייחסה לסוגיית הפליטים ומהגרי העבודה. "ישראל היא פיתוי למהגרי עבודה אך לא נזקקת להם באופן אמיתי. צריך לתת פתרון למהגרי העבודה שחיים כאן, פתרון שהוא גם הומני. הגירת עבודה צריכה להיות מאוזנת ובמכסות על פי צרכי המדינה. ישנו בלבול מושגי בישראל בין הפליטים לבין אותם מהגרי עבודה. מכוח היותנו מדינת העם היהודי, על כל ההיסטוריה שלנו, עלינו לנהוג בפליטים באופן ההומני הנרחב ביותר", סיכמה.

שר הפנים, אלי ישי, שהשתתף אף הוא בכנס אמר כי "הצעת החוק טרם הושלמה. הבעיה של המסתננים משליכה על מספר תחומים: הכלכלי, החברתי, הביטחוני ותחומים נוספים. כשר פנים מעולם לא סירבתי לבקשה להכרה במעמד פליטות, לאחר שעברה ועדה מקצועית". ישי הוסיף כי "ישראל היא הדמוקרטיה ביחידה באזור, והתל"ג בה גבוה מאוד יחסית לאזור, ולכן מאות אלפים ואולי יותר ממיליון איש ירצו להיכנס אליה. עלינו כמדינה להתגונן בחקיקה ואמצעים נוספים ולשמור על רוב יהודי. אני אעשה הכול כדי לשמור על הרוב היהודי במדינה. העבודה על החוק תחל במושב הזה אך אני מעריך שלא תסתיים במושב הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully