וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הכניסה לישראל - יישום של תורת הגזע"

פנחס וולף

31.10.2010 / 13:21

ועדת הכנסת סערה הבוקר סביב תיקון חוק הכניסה לישראל, הכלול בחוק ההסדרים. לפי התיקון המוצע, לא יוענקו אשרות שהייה בארץ למסתננים, בטרם תעבור תקופת צינון במהלכה הם ישהו בחו"ל. ח"כ חיים אורון: זה חוק גזעני

חילופי דברים קשים נשמעו היום (ראשון) בוועדת הכנסת, בין יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון לבין סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) על רקע סעיף חוק הכניסה לישראל המופיע בהצעת חוק ההסדרים. לאחר שיו"ר מרצ הגדיר את הדבר כ"חוק גזעני", השיב לו כהן: "אל תדבר איתי על גזע או על תורת הגזע. חצוף". בתגובה, אמר אורון כי הצעת החוק היא יישום של תורת הגזע. "תורת הגזע זה מי שרוצה לשמור על מדינת ישראל נקייה מזרים כמו שראש המפלגה שלך (שר הפנים אלי ישי – פ"ו) עושה", הטיח יו"ר מרצ בכהן.

השר ישי הגיב בצהרים לדברי ח"כ אורון עליו ובשיחה עם וואלה! חדשות אמר כי ש"ס מעוניינת ברוב יהודי בארץ ואורון לא. "הוא יכול להכפיש בכל סגנון שירצה אבל זה הפער בינינו, אנחנו רוצים רוב יהודי, הוא לא", אמר.

על פי הצעת החוק, שר הפנים לא יעניק אשרת שהייה בישראל למסתנן לא חוקיים בטרם תעבור תקופת צינון במהלכה הוא ישהה מחוץ לישראל. בנוסף, הצעת החוק מבקשת להגביל את פרק הזמן הניתן למסתננים לשהות בארץ בלי תעסוקה ולהגביל את מספר המעברים שהעובד יוכל לעשות בין מעבידים. ההצעה גם מגדירה את סוגי העבודה בהם יהיה רשאי העובד לעסוק.

"פסיקות פוסט-ציוניות של בג"ץ"

לחילופי הדברים בין אורון לכהן קדמה אמירה של היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, שביקש בדיון להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים, ולדון בו כחוק נפרד. "אם יש נושא שדגל שחור מתנוסס מעליו מבחינת שייכותו לחוק ההסדרים, זה ההצעה ביחס לתיקון לחוק הכניסה לישראל", אמר ינון. "גם כך לא יהיה פשוט להגן על החוק מפני בג"ץ שאמר את דברו בעבר, וזה בלי הגיבנת של חוק ההסדרים. מי שתומך בהשארת החוק מכניס לעצמו גול עצמי, מפני שבצורתו הנוכחית יהיה זה בלתי אפשרי להגן על כך בבית המשפט".

ארגוני זכויות אדם מתנגדים בתוקף חוק, וטוענים כי הוא כולל הגבלות דרקוניות על מהגרי עבודה ומבקשי מעמד בישראל. לפני ארבע שנים פסק בג"ץ כי התניית רישיון הישיבה של מהגר עבודה בעבודה אצל מעסיק ספציפי, הפקעת רישיונו בשל סיום עבודתו זו והגבלת מעברו בין מעסיקים היא "מעין עבדות בגירסה מודרנית".
החשש הוא שהחוק יביא לניצול מהגרי עבודה בידי מעסיקיהם, יגרום לגירוש עובדים שייאלצו לעזוב מעסיקים פוגעניים גם אחרי תקופת עבודה קצרה בארץ ולפגיעה בתנאי התעסוקה של מהגרי עבודה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין (ליכוד) השיב לינון ואמר כי הצעת החוק הכרחית בשל פסיקות "פוסט-ציוניות ובלתי אחראיות של בג"ץ". לדברי לוין, "אילו בית המשפט היה זהיר ואחראי יותר היינו יכולים להסתדר בלי החוק הזה. אי אפשר לקיים דיון בכנסת תחת הרושם של מה יאמר בג"ץ. זהו חוק חיוני מאין כמותו". עם זאת, גם לוין המליץ לשקול להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים, במידה שהדבר יבטיח את ביצועו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully