וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: מקווה שהתכנית לשיקום לוד תישא פרי בקרוב

פנחס וולף

31.10.2010 / 11:01

שרי הממשלה צפויים לאשר תכנית רב מערכתית לפיתוח העיר לוד, בעלות של למעלה ממאה מיליון שקלים. עם זאת, חלק מהשרים הביעו הסתייגויות. הרצוג: "ביקשנו תקנים לחיזוק לשכת הרווחה, אבל האוצר סירב"

שרי הממשלה צפויים לאשר הבוקר (ראשון) בישיבתם השבועית את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיקום העיר לוד. לפני הישיבה הביע שר הרווחה יצחק הרצוג הסתייגות מהתכנית המוצעת. "אני מקווה שהחלטת הממשלה תביא לשינוי בעיר", אמר הרצוג, אך הוסיף: "כדי לחזק את הרווחה בלוד שנמצאת תחת עומס קיצוני ביקשנו תוספת של שישה תקנים ללשכת הרווחה בעיר, והאוצר סירב בתוקף למרות פניית לשכת רה"מ".

לדברי הרצוג, "אם רוצים לקחת ברצינות את הבעיות בלוד, צריך לפעול בכל הפרמטרים. מספיק עם הטענות שלוד צריכה להיות של יהודים או של ערבים. אלה מילים שדופות שכותרת המשנה שלהן היא הדרת ערבים. לא יעזור: צריך לפתח את השכונות הללו כדי שערבים ויהודים יוכלו לחיות ביחד".

"צריך להילחם בפשע"

נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית בירושלים: "לפני מספר שבועות ביקרתי בלוד. אמרתי שאיננו יכולים לתת לעיר להמשיך להידרדר ולהיות מערב פרוע בלב הארץ. בתום הסיור ביקשתי ממנכ"ל משרדי להכין תכנית כוללת שמובאת היום לאישור הממשלה". ראש הממשלה ציין, כי"התכנית כוללת איסוף נשק, שיטור עירוני, שיקום תשתיות, נגישות תחבורתית ועוד. אני מקווה שהתכנית תוכל להניב פירות גם בזמן הקרוב, ואני מצפה מכל השרים לתרום את חלקם למטרה נעלה זו".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב התרעם על הבקשה להעביר כסף ממשרדו ללוד. "אני תומך בשיקום, לוד אבל אי אפשר לבנות בניין מקורת גג. כרגע הביקוש לתיירות לא מצדיק את הגדלת התקציב. אני לא מכיר אף תייר שיבוא במצב הנוכחי ללוד. מה התיירים יעשו שם? ישתתפו בקרבות רחוב וילכו לכספומטים?". לדבריו, "צריך להילחם בפשע ולהציל את החינוך והרווחה, אך לקחת כסף ולשים בלוד לתיירות זה מוגזם". עם זאת, הדגיש מיסז'ניקוב כי לא יצביע נגד התכנית הממשלתית המוצעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully