וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף

יניב אסם

31.10.2010 / 10:06

המאלף יניב אסם, מכלביית אפיקים, בפינת ייעוץ חדשה בה תוכלו לקבל מענה לכל שאלה הקשורה בהתנהגות כלבכם! היום - מה עושים עם כלב נבחני או כלבה פחדנית?

שלום למאלף! יש לנו פודל חמוד, הבעיה היא שהוא לא מפסיק לנבוח בטירוף כשהוא מזהה שאנו עומדים לצאת איתו לטיול. למה זה קורה ואיך מונעים את זה?

הפודל הנבחן פשוט רוצה לצאת לצייד. ראשית, יש להבין כי הכלבים מעוניינים לרצות אותנו ובמערכת היחסים איתם אנו נכנסים לתהליך ולשיתוף פעולה. התהליך הראשוני, בקשר לשגרת הטיולים, כנראה היה כה מושלם ומלא חיזוקים כך שהפודל הנחמד למד מאיתנו שנכון, טוב ומשמח לנבוח לקראת היציאה לטיול "הצייד" שלו. את זה, צריך לתקן ולהבהיר לו ההפך.

עלינו לפעול במספר דרכים:
א. ענישה שלילית – התעלמות כאשר הכלב נובח, שינוי כיוון ולא לצאת לטיול.
ב. לשים על הכלב רצועה, אך לא להוציאו לטיול.
ג. לבצע גירוי אברסיבי - משמע לבצע תיקון חזק וחד פעמי בעת הנביחה, רצוי בעזרת רצועה ושרשרת חנק.
ד. לבצע ענישה חיובית – משמע לשים רצועה, לעמוד מול הדלת ולהגיב בתיקון על כל נביחה ולכשהכלב נרגע, רק אז, לצאת מהדלת וללטף את הכלב תוך כדי הליכה.

אלה הם העקרונות. מומלץ להתייעץ ישירות עימי, יניב אסם, על מנת לבנות תהליך בריא, נכון ולא הורס.

אני שומע כל הזמן על אילוף כלבים ועל הצורך להיות מנהיג הלהקה. למה בדיוק הכוונה?

אילוף כלבים הוא למעשה שלושה מרכיבים. קודם כל, יצירת קשר נכון בין הכלב לבעלים, משמע אני אוהב אותך, אתה המנהיג שלי (הכלב לבעליו כמובן), זה קורה בגיל צעיר בו הכלב מחפש לעצמו דמות לחיקוי.

שנית, פקודות למשמעת אלו בעצם שפה ותקשורת. ברגע שהכלב מבין מה אומרים לו הוא יודע מתי הוא טוב ומה הוא צריך לבצע ובכך יחסוך מאיתנו תסכולים והתוצאה תקשורת טובה וחיים נוחים בבית. זוהי אחת התוצאות החשובות של אילוף.

שלישית, אילוף הוא חשוב כטיפול בבעיות התנהגות. במקרים רבים מגיע הכלב לאילוף לאחר שכבר אותרו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, שנוצרו בחיק המשפחה, וכאלו שנרכשו עד שהכלב הגיע לחיק המשפחה. כאן, כלומר כשיש צורך בתיקון, מומלץ לשלב מאלף מקצועי שיאפשר בניה נכונה של הכלב הסובל מבעיית התנהגות.

אילוסטרציה. ShutterStock
אז מה עושים עם כלבה פחדנית?/ShutterStock

יש לנו טריירית מעורבת ופחדנית מאוד. היא מפחדת מכל דבר - רעשים, פחים ירוקים ועוד. לעיתים אנו מתקשים להוציא אותה לטיול. מה עושים?

בגדול, כלבתכם זקוקה לחשיפה ממוקדת אל מוקדי החשש וחיזוקים. יש לצאת איתה לטיולים קצרים מלאי הנאות ובכל טיול להעניק לה חיזוקים וצופרים (כמו מזון כלבים שהיא אוהבת וכו'), ולאט לאט לייצר אצלה הנאה בטיולי הרחוב במקום החשש. לאחר תקופה של חיזוקים יש מקום לתת לכלבה אפשרות להיפגש עם הפחדים בצורה ספורטיבית. קרי, להיות איתה בחוץ בזמן שהיא מבצעת קפיצה מעל מכשולים, ריצה ומשחק עם כדור, העשויים למקד את תשומת ליבה בדברים אחרים. בהצלחה!

גם במקרה שלכם אני מציע להתקשר אלי בכדי לקבל עזרה וליווי בבעיה זאת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully