וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה, סניף תימן

בועז ביסמוט

31.10.2010 / 7:37

באביב האחרון ביקרתי בתימן. היה זה ביקור שלישי במדינה שעברה בשנים האחרונות מטמורפוזה: מתפקיד של ניצב קיבלה פתאום תימן תפקיד של כוכב בעולמנו. אבל הכוכב הרע, אם למישהו היה בכלל ספק.

כמעט שבוע לקח לי אז, אני נזכר, כדי לצאת ולסייר מחוץ לבירה, כמעט כמו משך זמן שהייתי צריך לבלות בבידוק בכל ערב כששבתי למלון. אל?קאעדה שידרגו את הסניף שלהם בתימן והפכו את המדינה לאפגניסטן 2. בתור אחד שביקר לאחרונה גם באפגניסטן, אני חייב להודות שתימן היום מלחיצה יותר. אמנם אין טליבאן, אבל יש מורדים בצפון, מהפכנים בדרום וטרוריסטים של אל?קאעדה בשאר האזורים.

זה מספר שבועות שהעולם כולו בכוננות פיגוע שאותו רוקחים כנראה אי שם בפרברי צענא. את הפיגוע שסוכל בחג המולד (המחבל הניגרי בטיסה לדטרויט), כמו זה של סוף השבוע, תיכננו במדינה שסיבכה בזמנו אפילו את נאצר. "עד לא מזמן האמריקנים בקושי שמעו על תימן השוממה, מדינה השווה בגודלה לטקסס, בצפון חצי האי ערב", סיפר אתמול העיתון "ניו יורק טיימס". פתאום תימן הפכה לסמל.

אובמה יכול להתנחם בג'ון סטיוארט

בשוק המרכזי של צענא מכרו פוסטרים של הנשיא אובמה בלבוש עממי מקומי. את האמריקנים אמנם לא אוהבים, אבל את אובמה אימצו התימנים. האם סניף של אל?קאעדה בתימן כל כך "אוהב" את אובאמה עד שסידר לו אתמול שתי חבילות מתקתקות לקראת הבחירות של אמצע הקדנציה? האם החליטו דווקא לסייע לנשיא באזכור האיום החיצוני?

סביר להניח שאובמה לא ייצא נשכר מסיכול הפיגוע האחרון נגד בתי כנסת בשיקגו. הסקרים מאוד לא מחמיאים לנשיא שאמור לחטוף בגלל פצצה אחרת שנחתה עליו שלשום בדמות נתונים כלכלים שפורסמו בארה"ב: 9.6 אחוזי אבטלה, שני אחוזי צמיחה, סגל כלכלי בבית הלבן שנוטש האחד אחר השני ואסטרטגיה כלכלית בדמות חידה. כל אלה מצביעים על תבוסה שבדרך ובעיקר על אובדן כיוון של הנשיא. רבים משווים אותו לנשיא קלינטון, שב?94 הפסיד את בחירות אמצע הקדנציה אך דהר הלאה ל?4 שנים נוספות בבית הלבן בהמשך. קיים רק הבדל אחד גדול: לקלינטון היתה תוכנית ברורה וכלכלה צומחת.

לא קל מצבו של הנשיא יומיים לפני הבחירות: ארגוני הטרור לא חסים על אישיותו ולא מתחשבים בסגנון ובטרמינולוגיה החדשה שאימץ הממשל שלו שלא מאפשרים שימוש בביטוי "איסלמי", ואילו הכלכלה האמריקנית אכזרית לא פחות גם אם דווקא לה אין קשר לתימן.

אובמה יכול להתנחם בקומיקאי ג'ון סטיוארט, שאירגן יחד עם חבורת הליברלים שלו כינוס תמיכה גדול למחנה הנשיא בוושינגטון. ביום רביעי נדע אם זה היה כינוס שאירגן ג'ון סטיוארט או "סטיוארט ליטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully