וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו במחאה על ביקור משלחת ישראל במרוקו

פנחס וולף

30.10.2010 / 23:10

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין עומד בראש המשלחת הישראלית לכנס הפרלמנטרי הים-תיכוני שנערך במרוקו. מאות מרוקאים ופלסטינים הפגינו מחוץ לבנין הפרלמנט המרוקני נגד ישראל

מאות מרוקאים ופלסטינים הפגינו ביום שישי מול הפרלמנט במרוקו, בעת שהמשלחת הישראלית בראשות יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, התארחה במקום. ביקור המשלחת הישראלית נערך במסגרת השתתפות בכנס הפרלמנטרי הים-תיכוני.

יו"ר בית הנבחרים המרוקני, עבד אל וואהב ראדי, תקף בנאומו בחריפות את ישראל על מדיניותה כלפי הפלסטינים, ובעיקר את מה שהגדיר "המצור על עזה". לאחר מכן ריבלין עלה לנאום והשיב למתקפה. "יש לנו קונפליקט בן מאה שנים ועליו לבוא לידי סיום, לא בהסכמי שלום אלא במציאות אמיתית של שלום, תוך שיתוף פעולה וכבוד הדדי", אמר. "ישראל היא מדינתו היחידה של העם היהודי, והיותה מולדתם של הפלסטינים איננה יכולה לכרסם בכך. לישראל הגיעו מיליוני פליטים יהודים מרחבי העולם שאין להם לאן לחזור. אין דרך אחרת מלבד לשתף פעולה ולהביט יחד אל ההסדרים הקולקטיביים".

ריבלין פנה למשלחות הערביות מלוב, מירדן ומהרש"פ ואמר להן כי, "חובתכם לכבד את זכותנו לקיים כאן ריבונות ולמצוא את הדרך לחיות עמנו בשלום. עליכם להבין שאי אפשר לאלץ אותנו לחתום כעת על הסכם ולהותיר את הפתרונות להמשך. אין מקום לאלץ אותנו לחתום על הסכם שיביא את אירן, חיזבאללה וחמאס למרכזי הערים שלנו ולהותיר אותנו להתמודד אחר כך עם ההשלכות של הסכם כזה. כאשר הפלסטינים יהיו מוכנים לשלום ייכון שלום, החיים יחד מחייבים את הפלסטינים להחלטות קשות".

במהלך שהותו במרוקו, ריבלין נפגש בין היתר עם יו"ר המשלחת הפלסטינית, תאיסיר קואבה. כאשר קואבה טען כי הכיבוש לא התחיל ב-1967 אלא כבר ב-1948. יו"ר הכנסת השיב שאם כך הרי אנו עומדים מול שאיפה פלסטינית לראות את חיסולה של ישראל כמדינה. קואבה ריכך את דבריו ואמר כי "הפלסטינים מוכנים להסתפק ב-22 אחוזים משטחה של פלסטין, כדי להקים בה את מדינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully