וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בחברון לקראת תפילות "חיי שרה" מחר

יהושע בריינר

29.10.2010 / 12:16

אלפי מבקרים צפויים להגיע מחר לעיר האבות, לתפילות "חיי שרה" המסורתיות. השר כחלון: "חברון שלנו בפיקדון מהקב"ה, ואין לנו הרשות למסור אותה

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: דורון שטיין)

כוחות צבא ומשטרה גדולים יאבטחו את הצפויים להגיע במהלך השבת ליישוב היהודי בחברון, במסגרת שבת "חיי שרה", הנחשבת, על פי המסורת, לפרשה בה קנה אברהם אבינו את מערת המכפלה. כמדי שנה צפויים להגיע לחברון אלפים רבים, ובצה"ל נערכים בכוחות גדולים על מנת לשמור על הסדר בעיר המתוחה ממילא.

השנה מאפשרת מערכת הביטחון בפעם הראשונה גם סיורי ישראלים בסמטאות העיר העתיקה בחברון, מחוץ למתחם התפילות המסורתיות. בעבר אושרו לישראלים רק התפילות במערת המכפלה, שם על פי המסורת קבורים שלושת האבות ונשותיהם, למעט רחל הקבורה סמוך לבית לחם.

לכבוד האירוע שיגרו 14 שרים ו-29 חברי כנסת, כולל יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד), מכתבי תמיכה להתיישבות היהודית בעיר. "מי שאומר שחברון לא שלנו, כאילו אומר שירושלים לא שלנו", כתב שר התקשורת משה כחלון, "מי שרוצה למסור את חברון לזרים, גודע את הענף עליו אנחנו יושבים. חברון היא שלנו בפיקדון מהקב"ה, ואין לנו הרשות למסור אותה לאף אחד".

בחברון מצפים להגעתם של למעלה מ-20 אלף בני אדם, שישהו ביישוב ובקרית ארבע הסמוכה. ההכנות לאירוע נמשכות מזה מספר שבועות. נעם ארנון, מראשי היישוב היהודי אמר כי "על העולם לדעת שהשורשים היהודים החלו כאן, בעיר האבות, כשאברהם קנה את האדמה הזאת לפני 4,000 שנה". הוא הוסיף כי "דווקא בימים אלה, כשהפלסטינים כבר מודיעים שהם הולכים להקים כאן מדינה, חשוב שגם הם יזכרו ושגם העולם ידע שאיננו כובשים זרים כאן. חברון היא שורש הקיום של העם היהודי וראשית ההתיישבות בארץ". ומה אתם חושבים? פרובוקציה מיותרת או חגיגה לגיטימית? הצביעו והשפיעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully