וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

29.10.2010 / 10:54

החתול שלכם מרייר עליכם או שאתם רוצים לבדוק האם הכלב שלכם באמת שמן? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מזמין אתכם לשאול על הכל

יש לי כלבת פינצר מעורבת שוקלת כ-6 קילו. הבעיה שלה שהיא פוחדת מרעשים כמו מטוסים, רעמים וטיפות גשם. היא נכנסת למלונה בתוך הבית ומחפשת איפה להתחבא, הזנב בן הרגלים. בקיצור פאניקה. מה עושים?

חרדה ופחד מפני רעשים היא דבר נפוץ. חלק מהפיתרון יכול להיעשות על ידי חשיפה קבועה לרעשים וטיול איתה במקומות כאלה כמו רחוב ראשי, תחנת אוטובוס, כניסה לבית ספר בבוקר וכו'. יש להרגיל אותה קודם להליכה נכונה ברצועה, לישיבה על פי פקודה והמתנה. חיזוקים חיוביים יעזרו לה להתרכז ולהיות בטוחה שהיא במצב שנעים לה. יש כתבה שחיברתי בעבר בנושא. רצוי מאד להיעזר באיש מקצוע מוסמך ומאלף אשר יודע לתקן בעיות התנהגות מאחר ואין אפשרות לבצע לבד טיפול כזה בלי הבנה מעמיקה וניסיון.

כלב פינצ'ר. ShutterStock
הפינצ'ר הזה פחדן?/ShutterStock

יש לי חתול בן חמש, לאחרונה שמתי לב שנוטף לו רוק בצד הפה. התופעה הזו קוראת רק בבוקר כשהוא מתעורר משינה. האם זה סימן לבעיות בחניכיים? וכיצד ניתן לטפל בתופעה? תודה

יתכן ומדובר בבעיית חניכיים, לחתולים רבים יש דלקות חניכיים או בעיות שיניים ולא יודעים על כך עד לביצוע בדיקה אצל הווטרינר. הווטרינר יבחן את השיניים ויוכל להמליץ על טיפול מתאים. לעיתים כל מה שיזדקק הוא ניקוי אבן וכדורים לכמה ימים, אך לפעמים מדובר בבעיות שעלולות להגיע לעקירות או טיפול ממושך. במיוחד אם החתול לאחרונה חדל להתלקק או ירד באכילה. מושגים חשובים שאפשר לקרוא עליהם, אם תרצו להרחיב את הידע שלכם, הם: FELINE GINGIVITIS STOMATITIS , FELINE CERVICAL LINE LESION. בנוסף, אני מציע לכם לסור לווטרינר במהירות האפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שאלה בקשר לאוכל – כמה כלב אמור לאכול והאם צריך שהאוכל שלו יהיה זמין כל הזמן או שצריך לתת לו פעם אחת או פעמיים ביום בלבד? פשוט הכלב, לברדור מעורב, מגלה סימני השמנה ואנחנו מתקשים להבין כמה הוא צריך לאכול

לברדור לפעמים נראה שמן ולא באמת שמן אלא במצב גופני קצת גבוה מהרגיל. ניתן לאמוד את המצב הגופני על ידי מישוש הצלעות כפי שמתואר בסכמה המופיעה בלינקים הבאים.

אילוסטרציה. ShutterStock
בריא או שמן?/ShutterStock

תוכל להסביר בבקשה אין מסירים קרציות מהכלב? שמעתי שהראש שלהן נתקע מתחת לעור וזה עושה צרות. האם זה נכון?

אפשר להסיר קרציות עם מכשיר פלסטי קטן הנמכר בחנויות מחמד ונראה קצת כמו לום של נגרים רק קטן מאד. בקצהו יש קרס עם חריץ המאפשר בקלות בלי לגעת בקרצית לשלוף אותה. אפשרות אחרת היא כמובן פינצטה. אני נוהג לעטוף היטב בסלוטייפ את הקרצית אחרי ההוצאה ולא למעוך וכו', משום שההדבקה הזו מונעת מהקרצית לזוז ולפזר ביצים ולרוות ("בנות קרצית" קטנטנות).

ראש הקרצית לא נתקע מתחת לעור , פשוט לקרצית יש לסת חזקה אשר מאפשרות לה להיצמד לעור ולנשוך את הכלב. רצוי לחטא את האיזור עם פולידין לאחר ההסרה. אם לכלב היו מספר רב של קרציות ורוצים להיות בטוחים שלא חלה רצוי לערוך ספירת דם ולוודא שלא נדבק בקדחת קרציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully