וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בישראל על ההחלטה לפיה "קבר רחל הוא מסגד"

פנחס וולף

29.10.2010 / 9:30

ההחלטה שקיבל ארגון החינוך של האו"ם (אונסק"ו), לפיה קבר רחל בבית לחם הוא מסגד, עוררה תרעומת במשרד החוץ ובקרב המתנחלים. "נודף מההחלטה ריח רע של הטיה פוליטית"

בישראל הביעו הבוקר (שישי) זעם בעקבות ההחלטות שקיבל באחרונה ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו). לפי דיווח בקול ישראל, הארגון פרסם היום את ניסוחן של חמש החלטות המגנות את ישראל וביניהן: קבר רחל בבית לחם הוא מסגד וישראל מקיימת חפירות בלתי חוקיות במסגד אל-אקצא. הארגון תובע מישראל להוציא מרשימת אתרי המורשת שלה את קבר רחל, שמכונה בהחלטה מסגד "בילאל בין ראבאח" ואת מערת המכפלה, המכונה "חראם אל איברהימי".

דובר משרד החוץ בירושלים אמר כי "החלטת אונסק"ו מבישה ונודף ממנה ריע רע של הטיה פוליטית, המביישת את הארגון ואת המטרות שלשמן הוקם".

נעם ארנון, מראשי היישוב היהודי, אמרה בתגובה לדברים כי "על העולם לדעת שהשורשים היהודים החלו כאן בעיר האבות, כשאברהם קנה את האדמה הזאת לפני 4,000 שנה". עוד אמר ארנון כי "דווקא בימים אלה כשהפלסטינים כבר מודיעים שהם הולכים להקים כאן מדינה פלסטינית, חשוב שגם הם יזכרו ושהעולם יידע שאיננו כובשים זרים כאן. חברון היא שורש הקיום של העם היהודי וראשית ההתיישבות בארץ".

לפי הדיווח, ארגון אונסק"ו מורה למנות נציגים מטעמו שידווחו ממזרח ירושלים על ההפרות של ישראל ותובע לאפשר למומחי הוואקף גישה לשער המוגרבים כדי לבחון את המתחם. בהחלטות אונסק"ו גם גינוי להשפעת גדר ההפרדה על מוסדות החינוך בשטחים וגינוי למצור על עזה ולפגיעה במוסדות תרבות ובפעילות הומניטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully