וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול רויאל

30.10.2010 / 12:00

אשת הנסיך צ'רלס ביקרה במקלט ותיק, מלכותי ומהודר לכלבים וחתולים עזובים בלונדון ונפגשה עם הצוות, הדיירים וחתלתולה מתוקה אחת

קמילה פרקר בואלס הדוכסית מקורנוול וחתלתול בביקור במקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון, אוקטובר 2010. Chris Jackson, GettyImages
הדוכסית ולוסי, חתלתולה בת 8 שבועות/GettyImages, Chris Jackson

קמילה, הדוכסית מקונוול ביקרה ביום רביעי האחרון בבאטרסי (Battersea), מקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון.

מקלט באטרסי השוכן בדרום מערב הבירה הבריטית מציין בימים אלו 150 שנים לפעילותו והוא משכן את הכלבים והחתולים חסרי הבית עד שנמצאים להם בתים מאמצים.

נראה שהדוכסית המעידה על עצמה כאוהבת חיות נהנתה מאוד מן הביקור. כשלוסי, חתלתולה מפוספסת בת 8 שבועות טיפסה על כתפה ונעצה את טפריה הקטנטנים, היא הוכיחה ששיער חתולים על בגדיה המלכותיים כלל לא מטריד אותה, וגם לא הנזק העלול להיגרם לבלייזר הצמר היקר שלבשה ועיצבה עבורה אנה ולנטיין, מעצבת בריטית ומלבישתה הקבועה. היא חיבקה וליטפה את החתלתולה המתוקה ושנייה לפני שהיא זינקה לעבר המטפלת שלה היא הספיקה לומר: "אופס, הנה היא באה," וגם: "את מתוקה מדי"!

קמילה פרקר בואלס הדוכסית מקורנוול וכלבים בביקור במקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון, אוקטובר 2010. Chris Jackson, GettyImages
קמילה, הדוכסית מקורנוול בביקור במקלט 'באטרסי' הוותיק בלונדון/GettyImages, Chris Jackson

במסגרת הביקור הדוכסית חנכה 'חתולייה' חדשה במקלט, שנפתחה בבניין מהמאה ה-19 שעבר שיפוץ בעלות 5 מיליון ליש"ט. המתקן החדש מסוגל לאכלס עד 90 חתולים והוא כולל חימום ומוזיקת רקע להנעמת שהותם. ככל הנראה, ועל פי הדיווחים, המוזיקה המועדפת על הדיירים הפרוותיים היא קלסית, ובמיוחד נעימות חליל פן. במקום יש גם חדר ניתוח וטרינרי ו'חדרי חברה' עם ספות, טלוויזיות, צעצועים, חלונות גדולים ואפשרות שליטה על הטמפרטורה – שם נערך המפגש עם לוסי, שני אחיה צ'אז, ג'ייק ואחותה פני.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קמילה פרקר בואלס הדוכסית מקורנוול וחתלתול בביקור במקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון, אוקטובר 2010. Chris Jackson, GettyImages
הדוכסית ולוסי, חתלתולה בת 8 שבועות/GettyImages, Chris Jackson

מקלט באטרסי נוסד ב-1860 בצפון לונדון על ידי פעילת זכויות בעלי החיים מארי טילבי. בראשית דרכו הוא היה זמני ונועד עבור כלבים בלבד. טילבי, גרושה, חסרת אמצעים וחולת סרטן נתקלה בקשיי תפעול, אך ב-1862, עם פרסום מאמר תמיכה מאת צ'רלס דיקנס בעיתונו בשם Two Dogs Show, דבר קיומו של המקלט נודע והוא ניצל בזכות תורמים. טילבי מתה ב-1865, אך המקלט המשיך לפעול והחל מ-1883 החל הטיפול גם בחתולים. ב-1871 עבר המקלט למשכנו הנוכחי.

ב-1884 העניקה המלכה ויקטוריה את חסותה לפעילותו של המקלט ומאז משפחת המלוכה היא פטרונית קבועה שלו. מאז תחילת הפעילות התקבלו במתקני באטרסי יותר מ-3 מיליון כלבים וחתולים. רק בשנה שעברה 10,600 כלבים וחתולים טופלו על ידי הצוות הנאמן.

חתלתולים במקלט לכלבים וחתולים עזובים בלונדון בעת ביקור קמילה פרקר בואלס הדוכסית מקורנוול, אוקטובר 2010. GettyImages
לוסי, שני אחיה ואחותה/GettyImages

הדוכסית התרשמה מן העבודה הטובה שעושים עובדי ומתנדבי המקלט ואמרה להם שהיא שמחה מאוד לפגוש כך כך הרבה חיות מאושרות. היא גם גילתה שקשה לה לחיות ללא "חבר בעל ארבע רגליים". לדוכסית שני כלבי ג'ק ראסל טרייר בשם טוסקה ורוזי ולאחרונה היא אימצה חתול פרא שחור והעניקה לו את השם 'קיטקאט'. עובדי באטרסי העניקו לה קולרים עבור כל השלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully