וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שלום יושג רק באמצעות מו"מ ישיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים ופנחס וולף

28.10.2010 / 20:01

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי יו"ר הרשות אבו מאזן, שאמר כי הפלסטינים עשויים לפנות לאו”ם כדי לקבל הכרה במדינה. נתניהו: ”הליכה לגופים בינלאומיים לא תקדם את תהליך השלום”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לדברי אבו מאזן לפיהם הרשות עשויה לפנות לאו"ם לקבלת הכרה במדינה עצמאית. "כל סטייה ממשא ומתן ישיר תפגע בשלום", אמר נתניהו.

"אנו מצפים מהפלסטינים שיקיימו את התחייבותם לקיים משא ומתן ישיר ברצינות, בתום לב וללא תנאים מוקדמים. כל ניסיון לעקוף את השיחות הישירות על ידי הליכה לגופים בינלאומיים, לא יקדם את תהליך השלום האמיתי. שלום יציב ובטוח לשני העמים יושג אך ורק במשא ומתן ישיר ואני מקווה שנחזור לנתיב זה במלוא העוצמה בקרוב", הוסיף ראש הממשלה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב כי הוא מופתע מדברי בכירים בישראל לפיהם על הפלסטינים להיזהר מלנקוט צעדים חד-צדדיים. "אם הכוונה היא שנלך בעתיד למועצת הביטחון, ייתכן ונעשה זאת תוך מספר חודשים", אמר. "אבל ישראל מזה עשורים שלמים מבצעת צעדים חד-צדדיים, כשבראשם הבנייה בהתנחלויות", אמר במסיבת עיתונאים ברמאללה עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט בתום פגישתם.

אבו אל-רייט, שהגיע לרמאללה יחד עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן, אמר עוד כי מצרים עומדת לצד אבו מאזן והעם הפלסטיני. "אנחנו מנהלים מגעים עם ישראל שמטרתם להשיג את היעד הפלסטיני המקבל תמיכה מצד מדינות ערב – הפסקת הבנייה בהתנחלויות באופן מלא על מנת שנוכל לחדש את המשא ומתן". הוא הוסיף ואמר כי בינתיים מצרים לא מדברת עם ארה"ב על החלופות של הפלסטינים במקרה שהמגעים ייכשלו, "משום שטרם הגענו לשלב הזה".

"אנחנו פועלים מול ארה"ב וישראל אולם טרם השגנו פריצת דרך", הוסיף השר המצרי. "מצרים מגנה את הבנייה בהתנחלויות. אנחנו תומכים בעמדה הפלסטינית. הגענו לאבו מאזן כדי להחליף עמדות ולברר כיצד ניתן לקדם את תהליך השלום בתקופה הקרובה". לדבריו, מצרים גם הבהירה לישראל כי היא עומדת מאחורי הדרישות הפלסטיניות.

עדכון ראשון: 17:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully