וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חיפשו קציני מצ"ח במועדונים בת"א?

יהושע בריינר

30.10.2010 / 0:01

במבצע משותף של מחלקת זרוע היבשה והמשטרה הצבאית הגיעו קצינים לעקוב אחר הנעשה במועדוני ת"א, וכדי לוודא שהחיילים המבלים לא נוהגים שתויים. "אי אפשר להגיד לא לבלות, אבל שיהיו אחראים"

נועם אשל

(צילום:נועם אשל. עריכה:גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות החיילים שבילו בדרום תל אביב במהלך סוף השבוע האחרון הופתעו לראות קצינים בכירים במשטרה הצבאית ובזרוע היבשה מסתובבים בכניסות למועדונים ומחפשים חיילים שיכורים. הקצינים לא הגיעו לחלק דוחות, אלא לבחון מקרוב את תופעת שתיית האלכוהול אצל חיילים.

ראש מחלקת בטיחות בזרוע היבשה, אל"ם גברעם הגלילי, ומפקד המשטרה הצבאית של פיקוד מרכז סא"ל בועז מייזל, יצאו לאזור המועדונים בדרום תל אביב, כדי לראות מקרוב את תופעת שתיית אלכוהול, ולוודא שהחיילים לא נוהגים בשכרות.

המבצע, שנקרא בשם "מכים גלים 6", כלל גם עצירת נהגים לביקורת פתע, אולם רק שלושה מתוך כמאה נהגים שנבדקו התגלו כשיכורים. כמו כן, הקצינים הופתעו לטובה שרבים מהחיילים שהיו שתויים דיווחו כי מפתחות הרכב אינם בידיהם.

"בסך הכל אני יכול לומר שאני יוצא מכאן מופתע", אמר אל"ם הגלילי בשעת בוקר מוקדמת לאחר שהספיק לסייר מחוץ לכמה מועדונים ולשוחח עם החיילים. לדבריו, "בשנים האחרונות תופעת שתיית האלכוהול גוברת בממדים שלא הכרנו. מה שחשוב לנו זה שתהיה מודעות שאם שותים לא עולים על ההגה".

אל"ם הגלילי סיכם ואמר כי "כל החיילים עימם דיברתי סיפרו לי שהם קיבלו תדריכים בבסיסים ושהם ראו סרטים על הנושא וזה מעודד. אני לא יכול להגיד לחיילים שלא ישתו ושלא יצאו לבלות, זו מדינה חופשית. אבל אם הם יוצאים אז שיהיו אחראיים ושיתנו את המפתחות למי שלא שתה".

עדכון ראשון: 17:40

  • עוד באותו נושא:
  • מצ"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully