וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יסכים לחדש המו"מ תמורת הקפאה חלקית?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.10.2010 / 11:00

עיתון ערבי דיווח כי בכירים ממצרים ייפגשו היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית ויציגו בפניו יוזמה אמריקאית חדשה. לפי היוזמה, המו"מ בין ישראל לרשות יחודש בקרוב, בתמורה לכך שישראל תבנה רק בגושי ההתנחלויות ושיושג הסדר שלום בתוך שנה

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ושר המודיעין המצרי עומאר סלימאן ייפגשו היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וינסו לשכנע אותו לחדש את המשא ומתן הישיר עם ישראל. זאת בתמורה להמשך ההקפאה בהתנחלויות בגדה המערבית, מלבד גושי ההתנחלויות, ולהתחייבות אמריקאית להגיע להסכם שלום בתוך שנה. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון.

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי אבו אל-רייט וסלימאן יציגו לאבו מאזן יוזמה אמריקאית חדשה שעיקרה חידוש המגעים הישירים בין ישראל לפלסטינים באמצע החודש הבא. זאת בתמורה להקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות וקבלת התחייבות מממשל אובמה להגיע להסכם שלום בתוך שנה. על פי ההצעה, ישראל תמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות. "ערב הסעודית, מצרים וירדן עודכנו בהצעה", דווח עוד.

המקורות הפלסטינים רמזו עוד כי יהיה ניתן לחדש את המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים עוד לפני כינוס הליגה הערבית בשבועות הקרובים, במהלכו יכריעו שרי החוץ הערבים בשאלת המשך המשא ומתן עם ישראל. לפני כחודש החליטו שרי החוץ הערבים לתמוך בעמדתו של אבו מאזן להקפיא את המגעים עם ישראל כל עוד היא ממשיכה לבנות בהתנחלויות.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה בשבוע שעבר כי השיחות הן הדרך היחידה לקידום השלום. לדבריה, השיחות נקלעו למצב קשה, "אך הן הכרחיות". היא הוסיפה, כי "אין פתרון קסם למבוי הסתום אליו נקלעו השיחות, אולם אנו עובדים מדי יום כדי ליצור את התנאים להצלחתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully