וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האובך: חולי האסתמה מתבקשים להשאר בבית

אריאל נוי

28.10.2010 / 7:49

יושבים עם המזגן ומחכים שהשרב יישבר? לא תצטרכו להמתין עוד זמן רב, כיוון שכבר הלילה צפוייה ירידה ניכרת בטמפרטורות ואפילו סופות רעמים

קמתם בבוקר, יצאתם החוצה כדי לבדוק מה כדאי ללבוש, הרגשתם את השמש ואת החום והחלטתם לצאת מהבית עם בגדים קצרים? יכול מאוד להיות שתתחרטו על ההחלטה בערב. מזג האוויר היום (חמישי) אמנם צפוי להיות שרבי ואביך ברוב אזורי הארץ, עם עלייה ניכרת בטמפרטורות, אולם בלילה צפוי כבר לרדת גשם, וייתכנו אפילו סופות רעמים.

מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי במהלך היום צפוי לשרור עומס חום כבד בעמקי הצפון, בצפון מישור החוף, בבקעת הירדן, במרכז מישור החוף, בשפלה, בערבה ובהר הכרמל. הטמפרטורות המירביות יגיעו ל-35 מעלות בתל אביב, 33 בירושלים, 38 בחיפה, 39 בבאר שבע, 39 בטבריה, 33 בקצרין ו-35 באילת.

עם זאת, כבר בשעות אחר הצהריים יתחזקו הרוחות והאובך והשרב יישבר. בלילה אף צפוי לרדת גשם מקומי, וייתכנו סופות רעמים בודדות, בעיקר לאורך החוף. מחר הטמפרטורות כבר יירדו במידה ניכרת וגשם יירד מדי פעם מצפון הארץ ועד צפון הנגב. כמו כן, ייתכנו סופות רעמים בודדות, ובדרום ייתכן טפטוף. ביום שבת צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו מעט נמוכות מהרגיל בעיקר בהרים. בצפון הארץ ובמרכזה עדין צפוי גשם מקומי אשר ייחלש במהלך היום.

"עונת הסתיו היא הכי קשה לחולים בקוצר נשימה"

כמו כן, האובך והשרב עלולים להוביל אלפי חולי אסתמה לסבול מקשיי נשימה חריפים. הסתיו היא עונה המאופיינת בפריחה ובנגיפים שונים המסתובבים באוויר. כאשר מוסיפים לכך אובך ושרב המכבידים על הנשימה, מתקבל שילוב קטלני עבור חולי אסתמה קשה, שרובם בעלי רקע אלרגי למחלתם.

אילת-השחר וולף, מנכ"לית עמותת "לנשום", עמותה ישראלית לחולי אסתמה ו- COPD (מחלת ריאות קשה א.נ), סיפרה לוואלה! חדשות, כי "עונת הסתיו היא הכי קשה לחולים בקוצר נשימה. כדאי לא לצאת מהבית, כדאי להם להיות במקום סגור, רצוי ממוזג. מומלץ להם לא לטייל במרכז העיר, וכדאי להם לשקול לשים מסיכה אם הם נמצאים במרכז העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully