וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת הקופות: מכבי מנצחת במספר המצטרפים

אריאל נוי

28.10.2010 / 1:34

מבין ארבע קופות החולים בארץ המספר הרב ביותר של מבוטחים הצטרף השנה לקופ"ח מכבי. בשאר קופות החולים נרשם מספר רב יותר של עוזבים מאשר של מצטרפים

הביטוח הלאומי פרסם אמש (רביעי) את סיכום נתוניו לשנת 2010. מהנתונים עולה כי קופת החולים מכבי הייתה הקופה היחידה שגדלה במספר החברים בעוד יתר הקופות איבדו אלפי חברים. רק במעבר האחרון של נובמבר, רשמה קופת חולים כללית את השיפור המשמעותי ביותר מזה שנתיים וסיימה אותו עם מאזן חיובי של מצטרפים לעומת עוזבים.

זו הפעם הראשונה מאז החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי לפני 15 שנה בה רק קופה אחת גדלה בעוד השאר מאבדות מבוטחים. התחרות בין קופות החולים על ליבו של המבוטח התרחבה השנה לשישה מועדי מעבר. במועדים אלה יכול כל אחד לבחור לעזוב את קופת החולים שלו ולהצטרף לקופה אחרת.

מסיכום נתוני 2010, הכוללים שישה מועדי מעבר עולה כאמור כי מכבי היא היחידה עם מאזן חיובי כלומר יותר מצטרפים מעוזבים במהלך השנה עם 9,508 חברים חדשים. קופת חולים כללית הפסידה בחישוב זה 4,062 מבוטחים, קופת חולים לאומית הפסידה 2,508 מבוטחים וקופת חולים מאוחדת הפסידה 2,938 חברים. מגמה זו היא המשך לתהליך שהחל בשנים 2008-2009.

על פי הדו"ח בעוד שאת הכללית עזבו 43,499 מבוטחים במעברים אלו, את הלאומית עזבו 28,092 ואת מאוחדת עזבו 27,075 חברים. מכבי על פי הדו"ח היא הקופה אותה עזב המספר הקטן ביותר של מבוטחים - בסך הכל 18,349 חברים על אף שגודלה פי 2 ממאוחדת וכמעט פי 3 מן הלאומית. חישוב גידול הקופות מתבצע על בסיס סיכום המצטרפים בהפחתת העוזבים וכאמור בחישוב זה מכבי היא היחידה שגדלה בשנת 2010.

פרופ' אהוד קוקיה, מנכ"ל מכבי מסר לוואלה! חדשות כי " כיום המעבר בין הקופות הוא פשוט מאוד, חשוב מאוד שהמדינה תפקח ותאכוף את החוקים והתקנות המסדירים את התחרות בין הקופות, כדי למנוע פעולות לא חוקיות לגיוס מבוטחים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully