וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: שביתה באום אל פחם בשל "אלימות המשטרה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.10.2010 / 0:07

ועדת המעקב של ערבי ישראל החליטה בדיון חירום להשבית הבוקר את העיר אום אל פחם במחאה על "ההתנהגות האלימה של המשטרה וההתנהלות הגזענית שלה כלפי הערבים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה בישיבת חירום מיוחדת שקיימה אמש (רביעי) להכריז על שביתה כללית מחר באום אל-פחם במחאה על "ההתנהגות האלימה של המשטרה וההתנהלות הגזענית שלה כלפי האזרחים הערבים". מלבד יו"ר ועדת המעקב נכחו בפגישה גם הח"כים ג'מאל זחאלקה, עפו אגברייה וכן ראש עיריית אום אל-פחם חאלד חמדאן.

בנוסף החליטו חברי ועדת המעקב לפנות למחלקה לחקירות שוטרים ולהגיש תלונה נגד השוטרים שפיזרו הבוקר את ההפגנות שפרצו באום אל-פחם בעקבות צעדת פעילי הימין. לטענת ועדת המעקב, השוטרים פעלו באלימות רבה כלפי המפגינים הערבים ועשו שימוש מהיר מדי בגז מדמיע וכדורי גומי.

במחוז הצפוני של המשטרה דחו בצהרים את טענותיה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), לפיהן היא נורתה ונפגעה מירי כדורי גומי במהלך הפגנת הימין באום אל-פחם. במשטרה ציינו כי טענתה של זועבי "תלושה מהמציאות", שכן לא נעשה שימוש בירי כדורי גומי לפיזור המתפרעים הערבים בעיר. לגבי טענותיו של ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) שאמר כי נפגע מפיצוץ רימון הלם, טוענים במחוז הצפוני שככל הנראה חבר הכנסת אגברייה נפגע מאבן שהושלכה על ידי אחד המפגינים הערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully