וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לברק: "עצור סגירת מכינה חרדית לצה"ל"

27.10.2010 / 18:38

על רקע הקריאות לשיוויון בנטל והצעת חוק המלגות, שלח ח”כ יוחנן פלסנר מכתב למספר שרים ובכירים בצה”ל וקרא להם לסייע במימון המכינה הקדם-צבאית החרדית ”נרות להאיר”: ”הדבר יפגע בגיוס חרדים בהיבט הצבאי והחברתי”

"סגירת המכינה הקדם-צבאית החרדית תהווה פגיעה במאמצים המשותפים לגיוס חרדים בהיבט החברתי והצבאי גם יחד", כך אמר היום (רביעי) ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות לפיו המכינה החרדית היחידה צפויה להיסגר עקב חוסר מימון מצד המדינה.

פלסנר, המשמש כיו"ר הצוות לבחינת יישום חוק טל, שלח הבוקר מכתב לשר הביטחון אהוד ברק ולשר החינוך גדעון סער, וקרא להם לסייע תקציבית למכינה ולמנוע את סגירתה.

המכינה, "נרות להאיר", הוקמה השנה בצפת ושמה לה למטרה לסייע לחרדים אשר רשומים בישיבות, אך בפועל אינם לומדים, להתגייס לשירות בנח"ל החרדי, לצד לימוד תורה. האיום על המכינה נובע מכך שמייסדה, הרב משה בן אור, לא הצליח ככל הנראה לעמוד בקריטריונים שגיבשה המדינה, לפיהם על כל מכינה לתפקד כשנתיים מכספי תרומות בלבד.

"פוטנציאל אמיתי לשירות משמעותי"

כמו כן, על אף שחלק ניכר מהרבנים בציבור החרדי הביעו תמיכה במכינה, הם לא הביעו את דעתם בנושא בפומבי, מה שמונע מתורמים חרדים לסייע לפעילות המכינה. בשל המחסור בתקציבים ובתרומות, נאלץ הרב בן אור לומר לתלמידיו כי בשלב זה אין המכינה יכולה להמשיך לתפקד.

בעקבות הפרסום פנה הבוקר ח"כ פלסנר למספר שרים, וקרא להם לסייע למכינה. "בשנה האחרונה", כתב פלסנר, "ניכרו מאמצים מרשימים של צה"ל ומשרדי הממשלה לאיתור תלמידי ישיבות נושרים, כבר מגיל 16, והכשרתם חינוכית ומקצועית עד הפיכתם לפוטנציאל אמיתי לשירות משמעותי ואיכותי בצה"ל. סגירת המכינה תהווה פגיעה במאמצים אלו".

המכתב נשלח, בין היתר, גם ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי, וכן הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי וראש אכ"א האלוף אבי זמיר, בתקווה שהשניים יצליחו גם הם לסייע להמשך פעילות המכינה.

"למכינה קדם צבאית חרדית חשיבות גדולה וברורה", אמר ראש איגוד המכינות אל"ם במיל' הרב משה הגר בתגובה, "אין ספק שזה יהיה מפעל קשה ואתגר עבור מקימיה, אך הדבר יסייע לחיילים בהשתלבות ביחידות כמו הנח"ל החרדי. לא רק שחרדים שהשתלבו בצה"ל תורמים לצבא, לאחר הצבא הם משתלבים בשוק האזרחי ולמכינה חרדית יכול להיות חלק חשוב בכך".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully