וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נפגעו זכויות עובדי קבלן באוני' העברית

מוטי לוי

27.10.2010 / 16:00

ממסמך שחיברה האוניברסיטה העברית עולה חשד שחברת "מיקוד" המעסיקה עובדי קבלן בקמפוס, מנעה מעובדיה כספים ופיטרה אותם כדי שלא יצברו וותק. החברה: "עלו ממצאים אשר מתוקנים באופן מיידי"

מסמך חתום על ידי רואה חשבון מטעם האוניברסיטה העברית, שהגיע לאחרונה לידי וואלה! חדשות, מתעד עשרות סעיפים בשכרם של עובדים בחברת "מיקוד" המועסקים בקמפוס האוניברסיטה העברית בירושלים. מהמסמך עולה חשד שהחברה מנעה מהעובדים עשרות אלפי שקלים המגיעים להם. המסמך נערך בלחץ פורום סטודנטים מקומי הפועל למען עובדי הקבלן. מיקוד היא חברה המעסיקה עובדי קבלן בעבודות אבטחה, אחזקת מבנים, וניקיון.

על פי המסמך שחובר בתחילת חודש אוקטובר, עולה חשד שהחברה לא הפרישה כספים לקופות הגמל של העובדים בסכום מצטבר של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, בתלושי השכר של העובדים חסרים תשלומים על שעות נוספות שמגיעות להם, דמי הבראה, תשלומים עבור חגים ותוספות אחרות המתחייבות בחוק.

במכתב נוסף שנשלח לפני חודשיים, פנתה האוניברסיטה העברית לחברת "מיקוד" בדרישה להפסיק פיטורי עובדים בכדי למנוע מהם צבירת ותק. במכתב זה כתב מנהל שירותי המשק של האוניברסיטה כי המחלקה המשפטית של המוסד קיבלה תלונות על כך ש"זו שיטת עבודה של חברתכם לפטר עובדים בהגיעם לתשעה חודשי עבודה".

פרסום החומרים נעשה כחלק מהענותה של האוניברסיטה לדרישת פורום הסטודנטים הפועל למען עובדי הקבלן, להפעיל מערכת של פיקוח ומעקב אחר ההתייחסות אל העובדים בקמפוס. מרטין וילר, חבר הפורום וממובילי המאבק אמר לוואלה! חדשות כי "זו בשורה תקדימית לכל האוניברסיטאות בארץ והסנונית הראשונה למאבק סטודנטים משולב למען העובדים בישראל". עופר רביב סגן יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה שניהל את המו"מ בנושא מול המוסד הוסיף כי " המאבק למען העובדים לא ייפסק עד אשר חברות קבלן פוגעניות לא יועסקו יותר בקמפוסים. אין לנו ספק כי הפתרון היחיד לנושא הוא העסקה ישירה".

זכויות העובדים - ערך עליון

בעניין הטענות על מניעת אלפי שקלים מעובדיהם נמסר מקבוצת "מיקוד" כי "האוניברסיטה העברית כמו כל הגופים הציבוריים מינתה רואה חשבון חיצוני לבדיקת זכויות העובדים. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם רואה החשבון מזה זמן רב. מטבעה של ביקורת, עולים ממצאים אשר מתוקנים באופן מיידי ובתאום מלא עם הנהלת האוניברסיטה. אנו מברכים על הביקורת ושותפים לה ורואים בשמירה על זכויות העובדים ערך עליון".

בעניין הטענות על פיטורים, אומרים בקבוצת "מיקוד" כי "הקבוצה אינה נוהגת לפטר עובדים לאחר תשעה חודשים. המדיניות של חברת מיקוד היא להעסיק עובדים לאורך זמן מתוך שיקול מקצועי וערכי כאחד. ניסיון העובד שנצבר במסגרת מילוי תפקיד במקום העבודה הינו נכס בעל ערך שאנו שואפים לשמר, זה שיקול מקצועי חשוב בקשר לאיכות המשימות שהעובדים מיישמים במקום העבודה".

"כמו כן, גם מבחינה אנושית וערכית חברת מיקוד פועלת מתוך מחוייבות לעשות כל אשר היא יכולה על מנת לאפשר לעובדים לשמור על יציבות במקום העבודה ולהתפרנס לאורך זמן. הנהלת האוניברסיטה פנתה אלינו בעבר בבקשה לבדוק מקרה מסוים, ולאחר בדיקה שנעשתה על ידם נמצא בזמנו כי חברת מיקוד פעלה כראוי וללא דופי".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully