וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכיאטר נעצר, האנס דורש עדות חוזרת

גלעד גרוסמן

27.10.2010 / 14:10

דודו הרוש הורשע בביצוע מעשה סדום בצעיר, בסחיטה ובאיומים. כעת, לאחר שהפסיכיאטר שקבע כי היה מודע למעשיו נעצר בחשד לזיוף חוות דעת, דורש הרוש לזמנו לעדות חוזרת

האם מעצרו של סגן הפסיכיאטר המחוזי של מחוז ירושלים יוביל לשחרורו של אנס אכזרי? לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה הבוקר (רביעי) בקשה לזמן לעדות מחודשת את ד"ר ליאוניד אומנסקי בתיק מעשה סדום, מכיוון שלטענת ההגנה, העדות שלו, בה טען כי הנאשם היה אחראי למעשיו, אינה אמינה.

לפני כשלוש שנים גזר בית המשפט המחוזי בירושלים 18 שנות מאסר על דודו הרוש, שהורשע בביצוע מעשה סדום בצעיר, בסחיטה ובאיומים. הרוש הורשע בביצוע מעשה הסדום באיומי סכין בצעיר שסייע לו בגמילות חסדים. "נותרנו פעורי פה אל מול מסכת פלילית אכזרית במיוחד", כתבו השופטים בגזר הדין. "מדובר באלימות ובהפגנת יחסי מרות מין הזן הפרימיטיבי והשפל ביותר".

במהלך המשפט עלתה העובדה שהרוש סובל ממחלת סכיזופרניה אולם השופטים קבעו שבעת ביצוע העבירות הוא היה מודע ואחראי למעשיו ולכן הוא כשיר לעמוד לדין. לאחר מתן גזר הדין פנה פרקליטו של הרוש, עו"ד אריאל עטרי, לבית המשפט העליון בבקשה להגיש חוות דעת פסיכיאטרית חדשה, שקובעת שהרוש לא היה אחראי למעשיו. התיק חזר לבית המשפט המחוזי, ושם העיד מטעם התביעה ד"ר אומנסקי, שטען כי הרוש היה אחראי למעשיו.

בשלב הסיכומים במשפט, עוד לפני מעצרו של אולנסקי, טען עו"ד עטרי כי עדותו אינה מהימנה ושהוא התעלם מחומרים מסוימים, בהם אשפוזו האחרון של הרוש. כעת, שבוע וחצי לפני מתן פסק הדין, דורש עטרי לזמן את ד"ר אולנסקי שוב, בעקבות מעצרו בחשד להונאה של הביטוח הלאומי. "את העבירות ביצע אומנסקי, לפי החשד, בתקופה בה הוציא מתחת ידיו את חוות הדעת בעניינו של הנאשם", נכתב בבקשה. "עובדות חדשות אלה מטילות צל של ממש על עדותו של עד התביעה המרכזי ועל היכולת להסתמך על עדותו".

פרקליטו של אומנסקי, עו"ד יאיר גולן, אמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו מכיר את המקרה המדובר. הוא הבהיר שאומנסקי מכחיש את החשדות נגדו, וכי החשדות נגדו מתייחסות לחוות דעת פרטיות שנתן ולא נטען נגדו כי זייף חוות דעת שהעניק לפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully