וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד זועבי: "לא ירינו כדורי גומי"

עידן אבני וניר יהב

27.10.2010 / 13:12

במחוז הצפוני דוחים את טענותיה של ח"כ זועבי כי נורתה בכדורי גומי בהפגנה באום אל-פחם ואומרים כי כלל לא נעשה שימוש באמצעים אלו. חמישה שוטרים נפצעו קל ותשעה תושבים נעצרו

רויטרס

(צילום: רויטרס, יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

במחוז הצפוני של המשטרה דחו בצהרים (רביעי) את טענותיה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), לפיהן היא נורתה ונפגעה מירי כדורי גומי במהלך הפגנת הימין באום אל-פחם. במשטרה מציינים כי טענתה של זועבי "תלושה מהמציאות", שכן לא נעשה שימוש בירי כדורי גומי לפיזור המתפרעים הערבים בעיר. לגבי טענותיו של ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) שאמר כי נפגע מפיצוץ רימון הלם, טוענים במחוז הצפוני שככל הנראה חבר הכנסת אגברייה נפגע מאבן שהושלכה על ידי אחד המפגינים הערבים.

תגובת המשטרה מגיעה לאחר שח"כ זועבי טענה מוקדם יותר כי נפגעה בגבה ובצווארה משני כדורי גומי שנורו על ידי המשטרה. "הירי נגדי היה מכוון ממרחק של שני מטרים. ללא התראה וללא אזהרה", אמרה זועבי, "הם התחילו לירות גז מדמיע ולמרות שהייתי מוקפת באנשים שניסו להגן עלי, השוטרים התנהגו כמו צלפים. הם ידעו מי אני וכיווני לעברי". זועבי קיבלה טיפול רפואי ראשוני במרפאה בעיר. גם ח"כ אגברייה טען כי נפגע בהפגנה, לדבריו הוא נפצע בקרסול ימין מרימון הלם שהתפוצץ לידו. "היה מבול של רימונים וגז מדמיע", אמר אגברייה.

סגן המפכ"ל, ניצב אילן פרנקו, התייחס להפגנה בה נכח ואמר כי "הייתי עד להתנהלות מקצועית, מיומנת, נחושה ומידתית של שוטרי המחוז הצפוני וכוחות התגבור בפיקודו של ניצב שמעון קורן. תכלית הפעילות וההערכות של המשטרה הייתה לאפשר את קיומה של ההפגנה ובכך לממש את ההליך הדמוקרטי במדינת ישראל, ובשל כך כוחות המשטרה פעלו מול המתפרעים, מפירי הסדר ומיידי האבנים וביצעו מעצרים שעמם ימוצה הדין".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' התייחס בצהרים לאירועים באום אל-פחם ואמר כי "ההפגנה אושרה על ידי בית המשפט העליון, אבק השריפה היה מונח על רצפת העיר והמשטרה עשתה כל שביכולתה לשמור על הסדר". השר הוסיף כי "לעיתים המחיר של שמירה על הדמוקרטיה הוא שימוש בכוח, הכללים האלה תקפים לכל הפגנה. השר התייחס לטענות של ח"כ חנין זועבי שכביכול נפצעה מכדור גומי ואמר כי "זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים על סיפורי הבדיות של ח"כ זועבי".

בשעה זו שב השקט לעיר וכוחות המשטרה עזבו את המקום. בסיכום האירועים נספרו חמישה שוטרים שנפצעו מיידוי אבנים וכן תשעה מפגינים, ביניהם ארבעה קטינים, נעצרו בחשד להתפרעויות. ההפגנה נפתחה בשעות הבוקר כש-1,500 שוטרים ואנשי יס"מ אבטחו את האירוע. המפגינים קראו להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק שכן לדבריהם היא תומכת בטרור. מספר מקומיים יידו אבנים לעבר השוטרים והם נהדפו באמצעים לפיזור הפגנות, לרבות גז מדמיע. המשטרה עצרה חלק מהמתפרעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully