וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: ההתמודדויות הצמודות בסנאט

טליה שחר

27.10.2010 / 13:43

המפלגה הדמוקרטית צפויה לשמור על יתרונה בסנאט האמריקאי לאחר הבחירות שייערכו בשבוע הבא. להלן פירוט של כמה מהמירוצים הצמודים והמעניינים

37 מתוך 100 המושבים בסנאט האמריקאי יעמדו בשבוע הבא לבחירה במסגרת בחירות אמצע-הקדנציה (הנקראות כך משום שהן נערכות במחצית תקופת הכהונה של הנשיא). המפלגה הרפובליקנית צריכה לזכות בעשרה מושבים של הדמוקרטים כדי לזכות ברוב בסנאט. במדינות כמו ארקנסו ואינדיאנה, ניצחונה נראה ודאי. אולם ישנן כמה התמודדויות צמודות ומפתיעות, שעשויות לעורר עניין עד שאחרון הקולות ייספר.

נבאדה

הרפובליקנים שמו להם למטרה לזכות במושב של מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד הדמוקרט, במה שמתפתח כגולת הכותרת של הבחירות לסנאט. אולם מה שנראה לפני כמה חודשים כהישג בטוח למדי הפך למשימה קשה מהצפוי. הכלכלה בנבאדה מקרטעת, וסנאטור ריד אינו פופולרי במיוחד במדינה. סקרים אחרונים מראים כי שרון אנגל, המועמדת הרפובליקנית שזכתה לתמיכה של תנועת "מסיבת התה", צמודה לריד. זאת למרות הסתבכות בפליטות פה גזעניות מביכות, ודעותיה הקיצוניות בנושאים מסוימים, כמו תמיכה בביטול משרד החינוך, פרישה מהאו"ם, והפרטת הביטוח הלאומי. עם שני מועמדים לא אטרקטיביים במיוחד, לבוחרי נבאדה יש גם את האופציה לסמן "אף אחד מהמועמדים".

אילינוי

המפלגה הדמוקרטית היתה מאז ומתמיד חזקה מאוד באילינוי. ב-2004 זכה שם הנשיא ברק אובמה במושבו בסנאט תודות ל-70% מהקולות. כעת המרוץ על מושבו שהתפנה הפך לצמוד, כשלרפובליקנים יש סיכוי סביר לזכות בו. תדמיתו של המועמד הדמוקרטי, גזבר המדינה אלכסיי ג'יאנוליס, נפגעה עקב קשריו לבנק בבעלות משפחתו שהולאם באפריל לאחר שקרס. המועמד הרפובליקני, מארק קירק, הוא חבר קונגרס ותיק ומתון, שנתפס משקר לגבי עברו הצבאי.

קליפורניה

לאזרחי קליפורניה יש תדמית של מצביעים דמוקרטים, אך בחירתו של ארנולד שוורצנגר למושל מוכיחה כי לפעמים הם גם בוחרים ברפובליקנים. אם הדמוקרטים רוצים לשמור על יתרונם בסנאט אסור להם לאבד את המושב של ברברה בוקסר בקליפורניה. בוקסר מעולם לא היתה פופולרית במיוחד בקליפורניה, וכעת היא מתמודדת מול קארלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית חברת היולט-פקארד.

פיורינה השקיעה מיליוני דולרים מהונה האישי לממן את בחירתה בפריימריז של הרפובליקנים וסכומים אדירים נוספים על מנת לנצח את בוקסר. לראשונה מתמודדת בוקסר מול אישה, אולם עמדותיה השמרניות של פיורינה, כמו התנגדות להפלות ותמיכה בחוקים הנוקשים של מדינת אריזונה נגד מהגרים לא-חוקיים, עשויות לפגוע בסיכוייה למשוך נשים ומצביעים עצמאיים. בנוסף, אזרחי קליפורניה יצביעו באותו יום גם על לגליזציה של מריחואנה, מה שעשוי להביא מצביעים דמוקרטים רבים לקלפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פנסילבניה

כמו בקליפורניה, גם אזרחי פנסילבניה נוטים להצביע עבור המפלגה הדמוקרטית, אך בשנים האחרונות המדינה הופכת לשמרנית יותר. מועמד הרפובליקנים הוא פאט טומי, שזכה לתמיכת "מסיבת התה". מאז מאי הוא מוביל על חבר הקונגרס ג'ו ססטאק, לשעבר אדמירל בצי האמריקאי, שניצח את הסנאטור הוותיק ארלן ספקטור בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. שני המועמדים מנסים לנוע למרכז בשבועות האחרונים לקראת הבחירות והסקרים מראים כי עומד להיות מאבק צמוד מאוד עד לרגע האחרון.

קולורדו

הדמוקרטים חשבו שניצחונם בקולורדו בטוח לאחר שקן באק, מועמד "מסיבת התה", זכה בכרטיס מטעם הרפובליקנים. הסנאטור הדמוקרטי מייקל בנט נבחר לתפקיד בידי הבית הלבן, לאחר שסנאטור קן סלאזר מונה לשר הפנים. אך כיום תמיכה של ממשל אובמה אינה נחשבת בהכרח ליתרון בידי הבוחרים, המודאגים ממצב חשבון הבנק שלהם.

בנט קיווה שיריבו יחזור על כמה מהערות המביכות שפלט במהלך הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, כמו תשובתו לשאלה מדוע כדאי לבחור בו ולא ביריבתו, אישה: "כי אני לא נועל נעלי עקב". אולם באק התאושש והצליח להימנע מתדמית של קיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully