וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בצמתים: הסטודנטים חסמו כבישים

יהושע בריינר ועידן אבני

27.10.2010 / 12:51

המחאה נגד חוק המלגות לאברכים צוברת תאוצה: סטודנטים בכל רחבי הארץ חסמו צמתים והשביתו את הלימודים. הבוקר נערכה הפגנה מול בית רה"מ

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מאות סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע חסמו בצהריים (רביעי) את צומת הרחובות רגר-בן גוריון בכניסה למוסד, במחאה על חוק המלגות לאברכים. המפגינים קוראים לראש הממשלה למנוע את העברת התקצוב לאברכים ובמקום זאת לסייע לסטודנטים. המשטרה במקום מנסה להרגיע את הרוחות ולפתוח את הכביש לתנועה. הסטודנטים מניפים שלטים בהם כתוב "אין לנו ילדים- אנחנו עסוקים במילואים" וכן "דרוש סטודנט עם שלושה ילדים".

גם כמאתיים סטודנטים ממכללת תל חי צעדו מקמפוס המכללה לקריית שמונה כאות מחאה נגד החוק, כשהם נושאים שלטים ודגלים וקוראים קריאות בגנות החוק. בין היתר נכתב על השלטים שנשוא המפגינים:"גם אני מתפלל למלגה", "ביבי דואג לקואליציה, מי דואג לעתיד המדינה".

לוני נתנזון, סטודנט שנה ג' לחינוך אמר כי "מעצבן אותנו שאנחנו לא מקבלים. לחרדים יש כוח פוליטי ולנו אין, זה אבסורד. אנחנו אוכלים קש והתמיכה שנותנים לנו היא מגוחכת. כמה סטודנטים יש שעומדים בקריטריון שהציבו?, זה פשוט מעליב. הקומבינות המסריחות לא עובדות עלינו, אני מקווה שהמאבק יימשך". עינב אהרונסון, סגנית יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה אמרה כי "אנחנו רוצים שוויון, אפשר לתת לחרדים אבל שייתנו גם לנו מימון". הסטודנטים חסמו לדקות ספורות את צומת נחמיה בצפון קריית שמונה ולאחר שמחו דקות ארוכות ליד הקניון המקומי חזרו לקמפוס ואל ספסל הלימודים.

גם בספיר הפגינו

במקביל, כעשרת אלפים סטודנטים הלומדים במכללה האקדמית ספיר השביתו את הלימודים בין השעות 12:00-13:00. הסטודנטים במקום טוענים כי "ההחלטה להעניק מלגות לאברכים מהווה סטירת לחי לציבור של 280 אלף סטודנטים התורמים תרומה משמעותית לחברה בישראל".

במהלך שעת ההשבתה הכינו הסטודנטים שלטי מחאה שישמשו למאבק בימים הקרובים, מאבק שיגיע לשיא בהפגנה הגדולה ביום שני הקרוב בכיכר ציון אליה צפויים לצאת מספר אוטובוסים מהקמפוס. אלפי שטרות עם תמונתו של בנימין נתניהו חבוש בכובע של חרדי יחולקו לבאי המכללה שנועדו להמחיש את האבסורד שבהחלטה האומללה.

אירועי המחאה נפתחו בשעות הבוקר המוקדמות כאשר כ-30 סטודנטים מהאוניברסיטאות בתל אביב ובירושלים הפגינו מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבירה וקראו לו "להתעורר". הסטודנטים שיחררו מספר תרנגולים במקום כדי "לסייע לראש הממשלה בהשכמה". דוברת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, איילת אריאלי, סיפרה לוואלה! חדשות כי יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, רן ליבנה, וסגנו עוכבו לחקירה על ידי המשטרה בשל ההפרעה לתנועה שחלה עם שחרור התרנגולים.

הסטודנטים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "ביבי, ביבי תתעורר הסטודנט שווא יותר" ו-"לביבי לא אכפת מפסיקת בית המשפט". המחאה, מספרת אריאלי היא תוצאה של הצעת חוק מלגות האברכים עליו דנה הממשלה. "אם לא היינו מקימים קול צעקה, החוק היה עובר כבר בלי למצמץ כבר ביום ראשון", היא מספרת, "אין לנו התנגדות להעניק לאברכים מלגות קיום, אבל אין סיבה שסטודנטים יקבלו פחות מכך, תרומתם למדינה אינה פחותה מתרומתם של האברכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully