וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו עיניים לחלום: העיוורים רכבו על אופניים

עידן אבני

27.10.2010 / 13:56

על מנת לשכנע עיוורים לבצע פעילות גופנית, מאפשרים להם אנשי המרכז לכלבי נחייה במטולה, לחוות רכיבה על אופניים מיוחדים. "הייתי רוצה לעשות את זה באופן קבוע"

מערכת וואלה!

(צילום: יובל בן אבו, עריכת וידאו :יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא: חנה בן דניאל בת ה-70 רכבה היום (רביעי) בפעם הראשונה בחייה על אופניים. בן דניאל היא כבדת ראייה מאז ילדותה והמושג לרכוב על אופניים היה בשבילה מחוץ לתחום. אלא שבעזרת אופני הטאנדאם היא הגשימה חלום. יחד עם עיוורים נוספים מקריית שמונה' נהנתה בן דניאל מהחוויה של רכיבה על אופניים באוויר הפתוח.

מתנדבי המרכז הישראלי לכלבי נחייה יצאו ממטולה על אופני הטאנדאם. מדובר באופניים זוגיים המאפשרים לרוכב עיוור להתלוות לרוכב רואה. במסעם, עוצרים המתנדבים במרכזי ערים ומאפשרים לעיוורים ליהנות מחוויית הרכיבה.

המתנדבים, יחד עם אנשי המרכז לאופניים "מוסרי", נפגשו עם עיוורים מהעיר. כפיר בר, עיוור מלידה בן 31, סיפר בהתרגשות: "רכבתי פעם בקייטנה של עיוורים, בדרך כלל אני רוכב בחדר כושר אבל פה זה שונה. אני מרגיש את האוויר, מריח את הריחות. בהתחלה קצת חששתי, בעיקר לאבד שיווי משקל. הייתי רוצה לעשות את זה באופן קבוע".

לצורך המחשת תחושת הרכיבה, מאפשרים המתנדבים גם לרואים לרכוב כשהם מכסים את העיניים. החוויה מפחידה לא מעט את הרואים. בני אברהמי, מנהל "ליאור", המועדון לעיוור בקריית שמונה אמר כי "זו חוויה ייחודית, כי בקריית שמונה אין אופניים כאלו ורוב העיוורים בחיים לא רכבו. אני שמח שעכשיו הם קיבלו את ההזדמנות".

צפריר פזי, מהמרכז לכלבי נחייה שארגן את המסע אמר כי "אנחנו מגיעים לכל מקום בארץ לצורך הרכיבה. המטרה היא לשכנע את העיוורים שמרביתם לא עושים פעילות גופנית או בכלל לא יוצאים מהבית להתנסות בזה. זה מחבר אותם גם חברתית. כך הם גם ייקחו כלבי נחייה, שחלקם לא רוצים לקחת למרות שהם מקבלים אותם בחינם. אנחנו נעבור בכל המרכזים ממטולה ועד ראשון לציון בימים הקרובים, כשכל הדרך נעשית ברכיכה על אופניים".

  • עוד באותו נושא:
  • עיוורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully