וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים אגברייה וזועבי נפגעו קל באום אל-פחם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2010 / 11:02

זועבי נפגעה מפגיעת כדורי גומי בגבה ובצווארה ואגברייה נפגע ברגלו מפיצוץ רימון הלם בהפגנה באום אל-פחם. תחת אבטחה כבדה הפגינו כ-70 פעילי ימין קיצוני בעיר. המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר מקומיים שיידו אבנים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

הסתיימה הפגנת פעילי הימין הקיצוני באום אל-פחם. ההפגנה נפתחה הבוקר (רביעי) כש-1,500 שוטרים ואנשי יס"מ איבטחו את האירוע. ההפגנה, שנועדה גם לציין 20 שנים לרצח הרב מאיר כהנא, התנהלה בראשות חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), עוזרו הקרוב איתמר בן-גביר ואיש חברון ברוך מרזל. המפגינים קראו להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק שכן לדבריהם היא תומכת בטרור. מספר מקומיים יידו אבנים לעבר השוטרים והם נהדפו באמצעים לפיזור הפגנות, לרבות גז מדמיע. המשטרה עצרה חלק מהמתפרעים.

במהלך ההפגנה נפגעה חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בגבה ובצווארה משני כדורי גומי שנורו על ידי המשטרה. "הירי נגדי היה מכוון ממרחק של שני מטרים. ללא התראה וללא אזהרה", אמרה זועבי, "הם התחילו לירות גז מדמיע ולמרות שהייתי מוקפת באנשים שניסו להגן עלי, השוטרים התנהגו כמו צלפים. הם ידעו מי אני וכיווני לעברי". זועבי קיבלה טיפול רפואי ראשוני במרפאה בעיר. גם ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) נפגע בהפגנה. הוא נפצע בקרסול ימין מרימון הלם שהתפוצץ לידו. "היה מבול של רימונים וגז מדמיע", אמר אגברייה.

מפגיני הימין נשאו שלטים עליהם כתוב בין היתר: "לפרק את התנועה האיסלמית" ו-"אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל". מנגד הפגינו כמה פעילי שמאל ודמויות בהנהגת הציבור הערבי שהניפו את דגלי הרשות הפלסטינית.

הפעילים התכוונו להפגין גם מול ביתו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, אך המשטרה לא אישרה להם לעשות זאת. בן-גביר התייחס להפגנה ואמר לוואלה! חדשות כי "מי שמדבר על פרובוקציה מצדנו לא מפנים מהי דמוקרטיה, זכותנו ואף חובתנו לבוא ולדרוש להוציא את התנועה האיסלמית מחוץ לחוק. מדובר בתנועה תומכת טרור, שקוראת במפורש לאינתיפאדה שלישית. בושה שמדינת ישראל מאפשרת לה לפעול בחסות החוק. בכל מדינה נורמלית ראשיה היו בתוך הכלא".

בתוך כך, השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, גינה בחריפות את ההפגנה. לדבריו, מדובר בפרובוקציה הרסנית ומיותרת, שנועדה לחמם את האווירה ולהתסיס נגד האזרחים הערבים".

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully